۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

سرمایه گذاری درشمال ایران بامحوریت توسعه گردشگری خارجی

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: در حال حاضر ورود گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، آلمان و فرانسه از طریق هماهنگی دفاتر خدمات مسافرت وارد کننده تورهای خارجی وارد استان مازندران می شوند.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۵۱۰۶
سرمایه گذاری درشمال ایران بامحوریت توسعه گردشگری خارجی دلاور بزرگ نیا در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: همکاری با کشور روسیه در زمینه گردشگری به ویژه توریسم دریایی به لحاظ اشتراکات فرهنگی و تمدنی دو کشور بسیار ارزشمند است.                                                                       
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ادامه داد: با توجه به افزایش ارتباطات با کشور روسیه به دلیل رودیدادهای سیاسی در سالهای اخیر، همکاری در زمینه گردشگری با کشور روسیه می تواند باعث رونق هر چه بیشتر گردشگری دریایی در مازندران و دریای خزر شود.
وی افزود: البته  در حال حاضر کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس علاقه مندی بیشتری در زمینه سرمایه گذاری در شمال ایران با محوریت گردشگری دارند.
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: از سوی دیگر ورود گردشگران آنها به استان های شمالی کشور برای بهره مندی از دریا و جنگل دیده می شود.
وی در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: باید توجه داشت که توریسم مازندران تنها به جاذبه دریا و ساحل خلاصه نمی شود.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان مازندران اظهار داشت: به طور مثال وجود کوه های قابل توجه و زیبای مازندران نیز یکی از جنبه های توریسم ورزشی با گرایش کوهنوردی محسوب می شود.                                                                                                           
این مقام مسئول در استان مازندران اذعان داشت: هم اکنون گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای اروپایی نظیر ایتالیا، آلمان و فرانسه به وارد مازندران شدند.
وی با بیان اینکه طبیعت مازندران برای اروپاییان بسیار جذاب است، خاطرنشان ساخت: این گردشگران خارجی از طریق هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی وارد کننده تورهای خارجی به کشور وارد استان ساحلی مازندران می شوند .                                                                
بزرگ نیا در ادامه بیانات خود همچنین جنبه های تاریخی و فرهنگی استان مازندران را پشتوانه مهمی برای جذب هر چه بیشتر گردشگران داخلی و خارجی دانست.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه گفته های خود اظهار داشت: متاسفانه این بخش از توریسم مازندران در تمام سالهای گذشته مورد غفلت واقع شده و کمتر مورد بهره برداری گردشگری قرار گرفته است.                             
وی در ادامه بیان داشت: علاوه بر این توجه به تنوع مراسم آیینی و اجرای آنها در مراکزی که تمرکز گردشگران بیشتر است، می تواند جذابیت بیشتری برای گردشگرانی که جهت استفاده از دریا و ساحل به مازندران سفر می کنند، ایجاد کند.                                          
بزرگ نیا با اشاره به تنوع فراوان در حوزه فرهنگی و تاریخی تمام شهرستان های این استان ساحلی، تاکید کرد: از زمان قبل از ورود اسلام به ایران تا دوران اسلامی شاهد وجود میراث های فراوان ملموس و ناملموس در استان مازندران هستیم .                                   
این مقام مسئول در استان مازندران تاکید کرد: می توان با تدوین برنامه های جامع، نسبت به بهره برداری گردشگری از این مواریث اقدام کرد.
وی از وجود قلعه ها و آثار تاریخی فراوان در استان مازندران خبر داد و گفت: هر چند این آثار تاریخی متمرکز نیستند اما می توان در قالب تورهای گردشگری که در مسیر های استقرار آثار تاریخی تردد می کنند، این آثار تاریخی را به گردشگران معرفی کرد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران عنوان کرد: امید است  به زودی موارد مذکور در راستای پیشبرد اهداف بلند مدت استان در زمینه توریسم تحقق یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار