۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰

رهاسازی بچه ماهیان استخوانی دریای خزر در رودخانه سفیدرود

سرپرست اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر گفت: بچه ماهیان استخوانی دریای خزر در رودخانه سفیدرود رهاسازی شدند.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۵۰۱۷
رهاسازی بچه ماهیان استخوانی دریای خزر در رودخانه سفیدرودبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان، جواهردشتی ظهر امروز در جریان رهاسازی بچه ماهیان توسط اداره پارک ملی خشکی دریایی بندرکیاشهر در رودخانه سفیدرود اظهار کرد: با توجه به استعداد رودخانه‌ها از نیمه دوم تیرماه هر سال به منظور بازسازی و تقویت ذخایر ارزشمند دریای خزر، بچه ماهیان استخوانی در سفیدرود رهاسازی می‌شوند.
وی استحصال تخم و تکثیر بچه ماهیان توسط اداره کل شیلات گیلان را از اهداف رهاسازی عنوان کرد و گفت: کار رهاسازی بچه ماهیان استخوانی با همکاری و مساعدت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان انجام می‌شود.
سرپرست اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاشهر رودخانه سفیدرود را مهم‌ترین رود برای رهاسازی بچه ماهیان ذکر کرد و افزود: رودخانه سفیدرود در حوزه جنوبی دریای خزر واقع شده و مهم‌ترین رودخانه برای صید و و رهاسازی ماهیان است.
به گفته وی، امسال اداره پارک ملی رهاسازی بچه ماهیان را با حضور جوامع محلی بهره‌بردار و حاشیه‌نشین و جمعی از صیادان و ماموران یگان منابع آبزیان و کارشناسان اداره شیلات و واحد تکثیر اجرا کرده است.
جواهر دشتی، ایجاد روحیه تعامل و مشارکت جوامع محلی و صیادان در همکاری و مساعدت با محیط‌بانان در امر حفاظت رودخانه و دریا و باور داشتن به این موضوع که هرگونه کمک به احیا و غنای آبزیان موجب رونق بخشیدن به اقتصاد منطقه می‌شود را از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهیان برشمرد.
وی خاطرنشان کرد: آگاهی رسانی و آشنایی صیادان و جوامع محلی با اهداف حفاظتی سازمان مطبوع قوانین پارک‌های ملی از دیگر اهداف رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه سفیدرود است.
این مسئول، هدف بعدی رهاسازی بچه ماهیان را بازسازی و تقویت ذخایر ارزشمند ماهیان دریای خزر از گونه‌های استخوانی و غضروفی ذکر کرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار