۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

حضور شرکت های بزرگ نفتی در ایران ضامن امنیت ملی است

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: با وضعیت فعلی بودجه کشور، سرمایه گذاری200میلیارد دلاری توتال در ایران به اقتصاد کشور کمک شایانی خواهد کرد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۵۰۱۲
حضور شرکت های بزرگ نفتی در ایران ضامن امنیت ملی استاقبال محمدیان در گفتگو با خبرنگارپارلمانی مانا با اشاره به تشدد آراء نمایندگان مجلس شورای اسلامی به انعقاد قرارداد توتال گفت: به نظر می رسد اجرای این قرارداد می تواند زمینه برای ورود تکنولوژی و برداشت ذخایر نفتی از میادین مشترک نفتی با کشورهای همسایه را ایجاد کند و موجب اشتغال نسل جوان شود که امروزه یکی از معضلات اصلی جامعه است و بطور قطع با چنین سرمایه گذاری های این مشکل برطرف خواهد شد
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر تنش های ایجاد شده در مجلس در نگاه جامعه بین الملل تصریح کرد: بیان نظرات موافق و مخالف نمایندگان مجلس شورای اسلامی سبب شفاف سازی شده است و با بیان این نظرات خدشه ای به نگاه جامعه بین الملل وارد نخواهد شد.
وی با اشاره به تاثیر حضور توتال در اقتصاد نفت ایران اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری که از سوی شرکت توتال باید انجام پذیرد در حدود 200میلیارد دلاراست که با وضعیت فعلی بودجه کشوربطور قطع چنین حجمی به اقتصاد درون کشور کمک شایانی خواهد کرد. از سوی دیگر از آنجایی که در این قرارداد سرمایه گذار خارجی باید با شرکتهای داخلی شریک شوند بنابراین سرمایه گذاران باید بتوانند دانش و تکنولوژی خود را به شرکای داخلی انتقال دهند و امید است تحول عظیمی در کشور بوجود آید.
محمدیان این قرارداد را در راستای منافع ملی دانست و افزود: دراین قرارداد منافع ملی تامین می شود اما اگر در جایی با منافع ملی در تضاد باشد مجلس با نقش نظارتی که دارد از منافع ملی، بطور قاطع و محکم دفاع خواهد کرد.
نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس شورای اسلامی مهمترین مزایای این قرارداد را ایجاد اشتغال و برداشت از سفره های زیرزمینی مشترک با کشور همسایه دانست و افزود: با اجرای این قرارداد ایران نیز می تواند سهم خود از میادین مشترک ذخایر نفتی برداشت کند و از سوی دیگر این امید است که زمینه برای ورود سرمایه گذاران خارجی فراهم شود .
وی همچنین یاد آور شد: حضور شرکت های بزرگ نفتی در ایران ضامن امنیت ملی است، چرا که اگرمنافع کشوربه خطر بیفتد، شرکت های سرمایه گذارنیزمتضرر می شوند بنابراین این شرکتها از منافع ایران در جامعه بین الملل دفاع خواهند کرد و این نوع قراردادها به نفع کشور است و از سوی دیگر سرمایه گذاران خارجی صنایع وابسته نیز تشویق به سرمایه گذاری در ایران خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار