۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹

فاز اول بندر شهید بهشتی به زودی افتتاح می شود

معاون استاندار سیستان وبلوچستان و فرماندار ویژه شهرستان چابهار گفت: هماهنگی های لازم برای حضور مقامات ارشد کشوری و منطقه ای در مراسم افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی در حال انجام است.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۹۹۶
فاز اول بندر شهید بهشتی به زودی افتتاح می شود

ایوب درویشی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با بیان اینکه فاز اول بندر شهید بهشتی چابهار آماده افتتاح است، گفت: تمامی مقدمات تکمیل افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار به بیش از هشت میلیون تن در سال انجام شده است.
وی افزود: دلیل به تاخیر افتادن افتتاح این فاز که قرار بود اوایل اردیبهشت سال جاری به بهره برداری برسد هماهنگی برای حضور مقامات بود که زمانبر است.
به گفته فرماندار چابهار فاز اول بندر شهیدبهشتی با حضور مقامات عالی کشوری و حتی کشورهای همسایه افتتاح می شود که پس از هماهنگی های لازم زمان دقیق بهره برداری از آن به اطلاع خواهد رسید.
درویشی با اشاره به پهلوگیری کشتی های غول پیکر کانتینری و کالای عمومی در فاز اول بندر شهید بهشتی تاکید کرد: نقش اصلی مجتمع بندری چابهار کمک به صادرات بیش از 30میلیون تن محصولات پتروشیمی وفولادی است که درآینده ایجاد خواهند شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری بیش از سه هزار میلیارد تومان برای توسعه پس کرانه چابهار تاکید کرد: چابهار دروازه ترانزیت به آسیای میانه و کشورهای مشترک المنافع با شرق آفریقا است.
به گزارش خبرنگار مانا عملیات اجرایی طرح توسعه بندر شهید بهشتی که شامل احداث دو پست اسکله کانتینری با ظرفیت 3.5 میلیون تن و سه پست اسکله کالای عمومی با ظرفیت 2.5میلیون تن در سال است، در سال 1387 توسط قرارگاه سازندگی خاتم النبیاء شروع شد.
در سال گذشته با اهتمام دولت و قرارگاه خاتم النبیاء، توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی شدت گرفت به گونه ای که بیش از چهارهزار نفر در سه شیفت کاری برای به اتمام رسیدن آن فعالیت کردند. همچنین سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه خاتم دریک نشست خبری از پایان عملیات اجرایی بخش ساخت وساز فاز اول بندر شهید بهشتی که به قرارگاه محول شده بود تا اواخر سال 95خبرداد.

برچسب ها: بندر شهید بهشتی
ارسال نظرات
آخرین اخبار