۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
مدیرعامل منطقه آزاد چابهار خواستار شد:

الحاق مرز ریمدان به منطقه آزاد چابهار برای توسعه تجارت منطقه ای

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه مرز ریمدان ارتباط گوادر و چابهار را برقرار می کند از الحاق بخشی از این مرز به منطقه آزاد چابهار در صورت تصویب مجلس خبرداد.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۹۹۵
الحاق مرز ریمدان به منطقه آزاد چابهار برای توسعه تجارت منطقه ای

عبدالرحیم کردی در گفتگو با خبرنگار مانا در چابهار با اشاره به تکمیل زیرساخت های مرز ریمدان چابهار گفت: این مرز می تواند دسترسی ایران به بازار 160میلیون نفری پاکستان را فراهم کند.
وی با بیان اینکه رسالت اصلی منطقه آزاد چابهار ترانزیت وحمل ونقل است، افزود: در طرح توسعه منطقه آزاد چابهار پیشنهاد الحاق بخشی از ریمدان به منطقه را ارایه شد که باید پس از طی مراحل قانونی به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: ریمدان می تواند ارتباط منطقه آزاد چابهار و گوادر پاکستان را برقرار کند چراکه اغلب به منطقه آزاد چابهار به عدم مرز هوایی، دریایی و زمینی انتقاد می شود.
وی با اشاره به هدف گذاری برای تولید 26میلیون تن محصولات پتروشیمی در چابهار تاکید کرد: یکی از بازارهای مناسب برای فروش محصولات پتروشیمی  پاکستان است که تمرکز بر فعال شدن مرز ریمدان و بهره گیری برای توسعه تجارت با پاکستان فرصتی است که باید مورد توجه برنامه ریزان و سیاستگذاران اقتصادی کشور قرار گیرد.
به گفته کردی در سفر نخست وزیر پاکستان به تهران افزایش مبادلات تجاری ایران با پاکستان از نیم میلیارد دلار فعلی به بیش از پنج میلیارد دلار برای پنج سال آینده مورد توافق دو طرف قرار گرفت که ریمدان به عنوان دومین گذرگاه رسمی ایران و پاکستان برای تحقق این وعده از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش خبرنگار مانا، چابهار از طریق ریمدان به صورت زمینی و از طریق پسابندر و گواتر به صورت دریایی با پاکستان هم مرز است.
مرز ریمدان چابهار به عنوان تنها دومین گذرگاه رسمی ایران وپاکستان پس از میرجاوه - تفتان شهریور ماه سال گذشته با توافق دوکشور برای ایجاد یک بازارچه مرزی و تکمیل زیرساخت های لازم برای توسعه تجارت، به دست استاندار سیستان وبلوچستان افتتاح شد تا از طریق آن ترددهای جاده ای چابهار-گوادر بهبود یابد.
شایان ذکر است، علی رغم آنکه ریمدان یک سال است به عنوان گذرگاه رسمی ایران و پاکستان فعال است اما همچنان زیرساخت های لازم را برای توسعه تجارت درسطح ملی ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار