۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶

احتمال پایان ادغام کشتیرانی های کانتینری!

موسسۀ مشاوره ای AlizPartners در آخرین گزارش خود از کاهش احتمال ادغام و خرید سهام بخش حمل و نقل کانتینری جهان در صنعت کشتیرانی خبر داد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۹۸۸
احتمال پایان ادغام کشتیرانی های کانتینری!به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از موسسۀ مشاوره ای AlixPartners، پس از آخرین خرید سهم شرکت کشتیرانی OOIL هنگ کنگ از سوی کشتیرانی کاسکو چین، احتمال می رود ادغام ها و خریدهای اصلی در بخش حمل و نقل کانتینری پایان یابد.
بر اساس این گزارش، مدیر عامل دفتر AlixPartners در هنگ کنگ گفت: شرکت کشتیرانی کاسکو برای دستیابی به هم افزایی و برای حل خرید سهام OOIL هنگ کنگ به زمان نیاز دارد. این درحالی است که خطوط بزرگ و اصلی اقدامات مورد نظر خود را پیش از این انجام داده اند و دیگر نیازی به ادغام با دیگر خطوط کانتینری ندارند.
وی افزود: تا سال آینده شش خط کانتینری اصلی متشکل از مرسک دانمارک، MSC سوئیس، کاسکو چین، CMA CGM فرانسه، هاپاگ لوید آلمان و K Line،MOL،NYK (به عنوان یک خط) خواهیم داشت که با احتساب سفارشات جدید بیش از 70 درصد ظرفیت بازار را تامین خواهد کرد.
از سوی دیگر، سه شرکت دیگر در مقایسه با خطوط نامبرده بسیار کوچک هستند و اورگرین تایوان، یانگ مینگ تایوان و HMM کرۀ جنوبی را دربرمی گیرد، به ترتیب شش، سه و دو درصد از ظرفیت کانتینری جهان را تشکیل می دهد.
وی در ادامه ضمن اشاره به وجود دو خط بزرگ و یک خط کوچک در هر سه ائتلاف افزود: آیا دو خط بزرگ کانتینری نیازی دارند که شرکت های کوچک را در خود ادغام کنند؟
به بیانی دیگر، ائتلاف موسوم به 2M متشکل از دو خط حمل و نقل کانتینری مرسک و MSC است و خط هیوندای (HHM) کرۀ جنوبی را به عنوان خط کوچک در خود جای داده است که در واقع عضو رسمی این ائتلاف نیست اما در همکاری های استراتژیک برای انجام مبادلات خرید و فروش نقش قابل توجهی دارد.
ائتلاف اقیانوسیه نیز از دو خط بزرگ CMA CGM فرانسه و کاسکو چین به همراه اورگرین تایوان تشکیل شده است. همچنین، سومین ائتلاف موسوم به THE متشکل از هاپاگ لوید، سه خط کانتینری ژاپن و یانگ مینگ تایوان به عنوان خط کوچک تر است.
بر همین اساس، مدیر عامل موسسه AlixPartners گفت: چشم انداز ادغام شرکت های حمل و نقل کانتینری در جهت محدود کردن سهم بازار گامی به جلو برداشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار