۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴

یک کمربند- یک جاده عامل بهبود در صنعت حمل و نقل دریایی

رئیس نمایندگی کشتیرانی مرسک در آسیای شمالی گفت: طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده چین عامل حمایتی برای بهبود صنعت کشتیرانی خواهد بود.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۹۷۴
یک کمربند- یک جاده عامل بهبود در صنعت حمل و نقل دریایی
به گزارش گروه بین الملل مانا "Tim Smith" رئیس نمایندگی کشتیرانی مرسک دانمارک در آسیای شمالی گفت: صنعت کشتیرانی کانتینری در حالی منافع حاصل از تقاضای پایدارتر در یک اقتصاد جهانی قوی را درک می کند که پدیده ادغام و طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده چین نیز احساس مثبت تری را در میان سهام داران صنعت کشتیرانی به وجود آورده است.
اما Smith این هشدار را نیز داد که بهبود در محیط تجاری برای خطوط کشتیرانی کانتینری یک مرحله تدریجی خواهد بود و نگرانی های مهمی مانند افزایش سطح حمایت گرایی تجاری و افت تجارت جهانی نیز به نسبت به رشد تولید ناخالص داخلی GDP وجود دارند.
وی در گردهمآیی رهبران صنعت کشتیرانی در نینگبو چین با اشاره به اینکه تجارت صنعت کشتیرانی یک تجارت جهانی است، افزود: صنعت کشتیرانی برای رشد به یک تجارت آزاد متکی خواهد بود.
در این گردهمآیی همکاری در زمینه طرح یک کمربند یک جاده مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
رئیس نمایندگی کشتیرانی مرسک دانمارک در آسیای شمالی همچنین خاطر نشان ساخت: موج اخیر ادغام در صنعت کشتیرانی عاملی برای خوش بینی نسبت به آینده است، چرا که پدیده مذکور در نهایت پایداری بیشتری برای بازار به ارمغان خواهد آورد.
این گزارش ادامه داد: در دو دهه گذشته، صنعت کشتیرانی شاهد سه موج از ادغام بود اما در آخرین مورد که مهمترین آن قلمداد می شود هشت بازیگر از 20 بازیگردان اصلی صنعت مذکور طی دو سال اخیر از صحنه محو شدند.
در ادامه این گزارش آمده است: طرح هایی برای ایجاد دو تریلیون و 500 میلیون دلار سرمایه در تجارت اضافی بین چین و کشورهای درگیر در طرح ابتکاری یک کمربند یک جاده طی ده سال آینده، تاثیر مثبتی بر صنعت کشتیرانی کانتینری جهانی به جای خواهد گذاشت.
افزون بر این، بهبود 10 درصدی در اتصال بین کشورهای در امتداد مسیر یک کاهش سه درصدی در هزینه های تجاری چینی به همراه خواهد داشت، این مسئله درعوض واردات وصادرات چین را به ترتیب شش و نه درصد به ترتیب افزایش خواهد داد.
Smith در ادامه گفت: مدیریت سیستماتیک و دقیق هزینه ها بعلاوه دیجیتالی شدن مراحل دو حیطه تمرکز اصلی برای شرکت های صنعت کشتیرانی کانتینری در سال های آینده خواهد بود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه صنعت دیجیتالی شدن، محصولات و خدمات جدید را برای خلق و به اشتراک گذاری ارزش با مشتریان ایجاد می کند، افزود: صنعت مذکور تکنولوژی هایی مانند بلاک چین blockchain که به صورت بالقوه بهبودهای مهمی برای صنعت جهانی به ارمغان می آورند را ایجاد می کند.
ناگفته ماند، شفافیت تقلب و خطا و هم چنین زمان مصرفی ترانزیت و روند حمل و نقل را کاهش می دهد، این مسئله مدیریت موجودی کالا را بهبود و در نهایت از هدررفت و هزینه کاسته خواهد شد.
با اشاره به حمله سایبری اخیر به بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا، Smith به وجود چالش های انجام دادن یک تجارت در جهانی که به طورفزاینده به هم متصل است، اقرار کرد.
وی در پایان گفت: ما نیازمند به شناخت ریسک های اتصال سایبری و کار جمعی برای محافظت از خودمان هستیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار