۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷

شاخص دریایی Belt and Road رونمایی شد

بورس کشتیرانی شانگهای موسوم به SSE با هدف پیگیری داده های کالا در میان کشورهای عضو طرح «یک کمربند- یک جاده» از شاخص های کشتیرانی Belt and Road رونمایی کرد.
نویسنده: سارا زینالزاده
کد خبر: ۷۴۹۵۹
شاخص دریایی Belt and Road رونمایی شدبه گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از خبرگزاری Xinhua، بورس کشتیرانی شانگهای چین (SSE) رسماً از رونمایی شاخص های کشتیرانی Belt and Road شامل شاخص تجارت Belt and Road، شاخص حجم محموله ها و شاخص بار جاده ابریشم دریایی نوین پس از دو سال آزمایش خبر داد.
بر اساس این گزارش، رئیس بورس کشتیرانی شانگهای گفت: شاخص های جدید موجب در دسترس بودنِ همیشگی حجم تجارت و نرخ حمل و نقل بار می شود و شفافیت در بازار را به همراه دارد.
این گزارش ضمن اشاره به تاریخچه جاده ابریشم افزود: مقدمات راه اندازی شاخص های کشتیرانی Belt and Road یا کمربند اقتصادی جاده ابریشم یا جاده ابریشم دریایی قرن 21 از سوی رهبران چینی و در سال 2013 میلادی با هدف ایجاد ارتباط های زیرساختی و تجاری بین کشورهای آسیا، اروپا، آفریقا و اقیانوسیه از طریق جاده باستانی ابریشم و مسیرهای دریایی این جاده مطرح شد.
بر همین اساس، طرح «یک کمربند-یک جاده» تصمیم دارد سرمایه گذاری سنگینی در بخش زیرساخت ها با همکاری منابعِ کشورهای مختلف انجام دهد که به موجب آن شبکه ای متصل و متشکل از حمل و نقل، ارتباطات و تامین برق و آب ایجاد می شود. این شبکه زمینه ساز رشد اقتصادی پایدار چین خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار