۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

ورود دوباره گردوغبار به سواحل جنوبی خوزستان

پدیده گرد و غبار و متعاقب آن آلودگی هوا زندگی عادی ساکنان سواحل جنوبی خوزستان را با اختلال مواجه کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۹۴۲
ورود دوباره گردوغبار به سواحل جنوبی خوزستان
به گزارش خبرنگار مانا ، پدیده شرجی و گرد و غبار توام با وزش باد و گرمای سوزان و طاقت فرسا، زندگی در این مناطق با سختی های زیادی روبرو کرده و قطعی برق در برخی نقاط ، این مشکل را مضاعف کرده است.
شرایط سخت اقلیمی ، ضمن اختلال در تردد شناورهای صیادی و باری بر اقتصاد و معیشت مردم را تاثیر منفی گذاشته به گونه ای که اغلب خیابان های شهرهای ساحلی خوزستان بخصوص آبادان ، ماهشهرو خرمشهر خلوت بوده و بیشتر مردم ترجیح می دهند برای پیشگیری از گرما زدگی در خانه ها بمانند.
مدیرکل هواشناسی خوزستان با بیان اینکه الگوی تابستانه در مناطق ساحلی خوزستان حکم فرماست افزود: نقشه های هواشناسی موید تداوم این شرایط و تشدید گرما از هفته آینده است.
کوروش بهادری با بیان اینکه آبهای ساحلی خوزستان بدلیل سرعت باد تا حدودی متلاطم است از قایق های صیادی خواست احتیاط کنند.
مرکز بهداشت خوزستان از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست برای پیشگیری از گرمازدگی ، حتی الامکان از قرار گرفتن در نور مستقیم آفتاب خودداری کنند.
این مرکز با بیان اینکه در چند روز اخیر شاهد بروز گرمازدگی در مناطق ساحلی بوده است از آمادگی مراکز درمانی برای پذیرش بیماران گرم زده خبر داد.
شرکت توزیع برق خوزستان از ساکنان مناطق جنوبی خوزستان در اطلاعیه ای ازمردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند و در مواقع پیک مصرف از وسایل پرمصرف خودداری کنند تا دچار خاموشی برق نشوند.
این شرکت از افزایش 11درصدی مصرف برق در مناطق ساحلی به دلیل شدت گرما و استفاده فراگیر از کولرهای گازی خبر داد.
در پی شدت یافتن گرما و ازافزایش دما تا 53درجه سانتیگراد بالای صفر، مناطق ساحلی و دریایی خوزستان نیز کاملا خالی از گردشگر شد. سواحل خوزستان ازدیرباز جزو مناطق بدآب و هوای استان با اقلیمی خشن بوده است. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار