۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸

مالزی و استراتژی رشد، ایران و چشم انداز توسعه

نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۹۰۴
مالزی و استراتژی رشد، ایران و چشم انداز توسعه
کتاب مالزی و استراتژی رشد، ایران و چشم انداز توسعه به قلم بهزاد الصفی و توسط انتشارات اسرار دانش منتشر شده است.
به گزارش خبرنگار مانا، نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: طی چندین سفر به مالزی رشد اقتصادی کشوری را مشاهده نمودم که تا همین 70-80 سال پیش مردمانش در جنگل ها زندگی می کردند و حال این کشور به عنوان موفق ترین سیستم اقتصادی جنوب شرقی آسیا مطرح است و در گزارش سال 1993 بانک جهانی با عنوان " معجزه شرق آسیا" آمده است هیچ کجا و در هیچ زمانی در طول تاریخ بشریت انسان ها نتوانسته اند به چنین پیشرفت اقتصادی سریعی دست یابند.
نویسنده ادامه می دهد: با اجرای برنامه های توسعه هم اکنون مالزی با تولید داخلی 375 میلیارد دلار بیست و نهمین اقتصاد برتر جهان و سومین در جنوب شرقی آسیا است. در سال 1980 بیش از نیمی از مردم این کشور زیر خط فقر بودند ولی اکنون این رقم به کمتر از یک درصد رسیده است.
توسعه اقتصادی، آشنایی کلی با کشور مالزی، 30 نکته دریایی از سفر به مالزی، بازدید از بندر port klang مالزی و واکاوی تجربه مالزی در توسعه صنعت توریسم فصل های این کتاب 286 صفحه ای است.
در این کتاب مطالب متنوعی از تجربیات موفق مالزی در توسعه، جهت الگوبرداری و پیاده سازی در ایران به رشته تحریر درآمده و پیشنهادات علمی ارائه شده است. مطالعه این کتاب به علاقه مندان مباحث رشد و توسعه اقتصادی صنعت دریایی و بندری و صنعت توریسم توصیه می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار