۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹
باحضور لاریجانی و دریادار سیاری:

اختتامیه رزمایش اقتدار دریایی 96 در دریای خزر برگزار شد

اختتامیه رزمایش امنیت پایدار و اقتدار دریایی 96 با حضور لاریجانی و دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در دریای خزر برگزار شد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۸۲۰
اختتامیه رزمایش اقتدار دریایی 96 در دریای خزر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» ظهر امروز با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری در منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
اختتامیه رزمایش نیروی دریایی راهبردی ارتش با رژه یگان های شناور دریایی و پروازی برگزار شد و برای نخستین بار حضور ناوشکن «دماوند» در این رزمایش با سطح زیادی از گستردگی و اهمیت از ویژگی‌های آن بود.
انواع سامانه‌های تولید داخل از جمله سامانه‌های الکترونیک و اپتیکی که برای به کارگیری انواع تسلیحات، روی شناورها نصب شده بود در رزمایش مذکور به نمایش گذاشته شد.
همچنین سامانه‌های جنگ الکترونیک موجود در یگان‌های شناور مورد آزمایش قرار گرفتند و از پهپادهای دریا پایه به منظور تست و ارزیابی سلاح های یگان های شناور به عنوان هدف استفاده شد.
اجرای عملیات جنگ‌های نوین، تیراندازی توسط تکاوران دریایی نیروی دریایی راهبردی ارتش و یگان های پروازی علیه اهداف شناوراز دیگر ویژگی‌های رزمایش مذکور بود.
هلی برن و راپل در دریا و ساحل، تجسس، امداد و نجات دریایی و پرواز هواپیماهای بال ثابت F27 این نیرو بر فراز آسمان محدوده رزمایش نیز در رزمایش «امنیت پایدار و اقتدار دریایی ۹۶» به اجرا گذاشته شد.
این رزمایش در محدوده‌ای به وسعت ۸۰ هزار کیلومتر مربع از دریای خزر و به مدت پنج روز برگزار شد.

برچسب ها: رزمایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار