۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴

افزایش قدرت چانه زنی کشور با حضور مقتدرانه ناوگان ملی کشتیرانی/سند هویت دریانوردان SIB هوشمند می شود

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با حضور مقتدرانه ناوگان ملی کشتیرانی ایران در سطح بین الملل قدرت چانه زنی کشور افزایش یافته است.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۴۸۰۰
افزایش قدرت چانه زنی کشور با حضور مقتدرانه ناوگان ملی کشتیرانی/سند هویت دریانوردان SIB هوشمند می شودبه گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد که در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد سخن می گفت اظهار داشت: شعار روز جهانی دریانورد در سال ۲۰۱۷ یعنی "دریانوردان مهم اند" تاکیدی بر اهمیت نقش و جایگاه این دریانوردان است.
وی با اشاره به اینکه طبق آمار آنکتاد میزان حمل و نقل کالا از طریق دریا از ۱۰ میلیارد تن در سال عبور کرده است، خاطر نشان کرد: هم اکنون ارزش اقتصادی این حجم از بار چهار تریلیون دلار تخمین زده می شود که به معنای اهمیت این صنعت در اقتصاد جهانی است.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تعداد شاغلین در حوزه دریانوردی جهانی را  یک و نیم ملیون نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۰ هزار نفر دریانوردان ایرانی هستند که در بخش تجاری فعال هستند که با توجه به ظرفیت رو به رشد ناوگان جهانی تا سال ۲۰۲۵ می بایست ۱۵۰ هزار نفر به این تعداد افزوده شود.
وی در ادامه سخنانش خبری نیز برای دریانوردان داشت.
راستاد گفت: سند هویت دریانوردان SIB بر اساس کنوانسیون ILO185 هوشمند خواهد شد که در آن تمام سوابق دریانوردان ذخیره شده است، همچنین آیین نامه بازگشت دریانوردان به میهن در هیئت وزیران به تصویب رسیده است که انتظار داریم با این اقدام مهم سازو کار بازگشت دریانوردان یه میهن ساده شده و مشکلات در این زمینه مرتفع شود.
معاون دریانوردی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهاراتش به گشایش های اخیر در صنعت کشتیرانی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: در سایه تدبیر دولت یازدهم هم اکنون ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل حضور پررنگ و قابل توجهی پیدا کرده است که با این حضور مقتدرانه قدرت چانه زنی کشور افزایش یافته است.
وی در این زمینه افزود: مصادیق افزایش قدرت چانه زنی را می توان در انجمن هیدروگرافی جهانی مشاهده کرد که در آنجا ایران هم اکنون جز ۳۰ عضو اصلی و بالاتر از برخی کشورهای پیشرفته که در این انجمن تنها دو رای دارند، دارای پنج رای هستیم.همچنین جایگاه ایران در سازمان بین المللی دریانوردی به گونه ای ارتقا یافته که سند امنیت سایبری پیشنهاد شده از سوی ایران در کمیته ایمنی این سازمان به تصویب رسید.
لازم به توضیح است که مراسم روز جهانی دریانوردان هم اکنون در محل مجتمع فرهنگی سازمان بنادر و دریانوردی با حضور وزیر راه و شهر سازی، مدیرعامل سازمان بمادر و دریانوردی، برخی نمایندگان مجلس، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران و برخی دیگر از مسئولین کشوری و لشگری در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار