۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش خبر داد:

استفاده از تجهیزات دریایی ساخت داخل در رزمایش نداجا

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از استفاده از تجهیزات دریایی ساخت صنایع داخلی به منظور ارزیابی توانمندی این تجهیزات در رزمایش اقتدار و امنیت سال 96 نداجا در دریای خزر خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۷۰۴
استفاده از تجهیزات دریایی ساخت داخل در رزمایش نداجا
به گزارش مانا از گیلان، امیر دریادار دوم سیدمحمود موسوی پیش از ظهر امروز در جریان برگزاری رزمایش امنیت و اقتدار پایدار سال 96 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر گفت: سالانه رزمایش مذکور از سلسله رزمایش‌های نیروی دریایی ارتش در گیلان و پهنه دریای خزر برگزار می‌شود.
وی افزود: امسال رزمایش امنیت و اقتدار پایدار با به‌کارگیری شناورهای سطحی، پروازی، سامانه‌های موشکی ساحلی به دریا، گروه‌های غواصی و سامانه‌های شنود با مشارکت گسترده مراکز آموزشی نیروی دریایی رشت، منجیل و نوشهر برگزار شده است.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، تمرین آموخته‌های تئوری در محیط عملی را از اهداف رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 در دریای خزر عنوان کرد و افزود: امنیت یکی از اهداف جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد در شمال و جنوب کشور است.
موسوی با بیان اینکه تامین امنیت در گرو اقتدار و توانمندی بازدارندگی نیروهای مسلح است، تصریح کرد:  امنیت خوبی در دریای خزر برقرار است  و این امنیت با تعامل و گسترش روابط عمیق‌تر با کشورهای همسایه پایدارتر می‌شود.
وی در ادامه اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به کشورهای حاشیه دریای خزر را در راستای ابلاغ پیام صلح و دوستی خواند و بیان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آمادگی برگزاری تمرین‌های مشترک با اعزام ناوگروه‌ها به کشورهای حاشیه دریای خزر را دارد.
معاون عملیات نیروی دریایی ارتش به همکاری نیروی هوایی ارتش در رزمایش امنیت و اقتدار پایدار سال 96 در دریای خزر اشاره کرد و گفت: سامانه‌های پدافندی در رزمایش مذکور به‌کارگیری می‌شوند ضمن اینکه انواع تمرین‌های مشترک سطحی، عملیات ویژه و گروه‌های غواصی در رزمایش امنیت و اقتدار پایدار برنامه‌ریزی شده است.
موسوی با اشاره به اینکه رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 نیروی دریایی ارتش از 11 تا 15 تیرماه جاری در دریای خزر برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: انتقال تجربه از نیروهای قدیم به جدید، تمرین برخی از طرح‌های عملیاتی مصوب در سطح ناوگان شمال، مشخص کردن نقاط قوت و ضعف توانمندی عملیاتی یگان‌های شرکت کننده، اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای همسایه و همچنین مشارکت برای تامین امنیت مستمر و پایدار در دریای خزر از اهداف رزمایش مذکور است.
وی به استفاده از تجهیزات دریایی ساخت صنایع داخلی در رزمایش نیروی دریایی ارتش در دریای خزر اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری رزمایش امنیت و اقتدار سال 96 در راستای ارتقاء توان دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است.
برچسب ها: ناوگروه رزمایش
ارسال نظرات
آخرین اخبار