۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴

رشد 522 درصدی صادرات میگو به اتحادیه اروپا

سهم صادرات میگوی پرورشی به اتحادیه اروپا در سال گذشته با رشد چشمگیر 522 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ما قبل آن برخوردار شده است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۴۷۰۰
رشد 522 درصدی صادرات میگو به اتحادیه اروپا
دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان میگوی ایران در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: افزایش تولید میگوی پرورشی امسال در دستور کار سرمایه گذاران بخشی خصوصی فعال در این امر با افزایش سطح کشت مزارع پرورشی قرار گرفته است.
علی اکبر خدایی با اشاره به اینکه بخش اعظم میگوهای پرورشی هر ساله صادر می شود، عنوان کرد: امید است که امسال  ارزآوری قابل قبولی برای کشور از طریق صادرات میگوی پرورشی به بازارهای هدف امکان پذیر شود.
این فعال بخش خصوصی در صنعت پرورش میگو در ادامه با اشاره به اهمیت صادرات میگو به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اذعان داشت: سهم صادرات میگوی پرورشی به اتحادیه اروپا در سال گذشته با رشد چشمگیر 522 درصدی مواجه شده است . به عبارت دقیق تر در حالی که در سال 1394 تنها 87 تن میگوی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال شده بود، میزان صادرات میگو در سال 1395 به 542 تن رسید.
رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی کشور همچنین عنوان کرد:  بخش اعظم میگوی پرورشی برای صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در سال 94 به ایتالیا صادر شده بود به گونه ای که این کشور مهمترین بازار هدف سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال در صنعت پرورش میگوی ایران در آن زمان محسوب می شد.
رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران خاطرنشان ساخت: سال گذشته در مجموع 542 تن میگوی پرورشی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا صادر شد. آمار ارائه شده در خصوص میزان صادرات میگو به اتحادیه اروپا حاکی از این است که در این میان سهم کشور فرانسه از صادرات میگوی ایران 441 تن بوده است.
وی با تاکید بر کیفیت بالای میگوهای پرورشی تولید شده در ایران،خاطرنشان ساخت: در حال حاضر کشور فرانسه به عنوان بازار اصلی صادرات میگوی پرورشی برای صادرکنندگان ایرانی محسوب می شود و ایتالیا در رتبه دوم قرار گرفته است.
این فعال بخش خصوصی در صنعت پرورش میگو تاکید کرد: جذب بخش اعظم میگوهای صادر شده به اروپا از سوی کشور فرانسه در حالی است که این کشور یکی از سخت ترین بازارهای صادرات میگوی پرورشی در جهان محسوب می شود.
به گفته دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان میگوی ایران، کشور فرانسه همواره میگو ی پرورشی با کیفیت درجه یک را به کشور خود وارد می کند.
خدایی اذعان داشت: تغییر برای صادرات میگوی ایران به این کشور اروپایی نشانه بسیار مثبتی در زمینه رونق صنعت پرورش میگو کشورمان تلقی می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت فراوان صادرات میگوی پرورشی به کشورهای اروپایی به دلیل ارز آوری بیشتر برای کشور، انتظار می رود امسال نیز صادرات میگو به فرانسه ادامه داشته باشد.
به گفته خدایی، با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر افزایش چشمگیر تولید میگوی کشور در سال جاری، انتظار می رود صادرات میگو به اتحادیه اروپا نیز امسال در مقایسه با سال گذشته با افزیش قابل توجهی همراه باشد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار