۰۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱

برنامه صادرات 150هزار تن گندم داخلی از بندر امام

رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان از برنامه ریزی برای صادرات 150هزار تن گندم داخلی استان از طریق بندر امام خمینی(ره) خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۶۲۳
برنامه صادرات 150هزار تن گندم داخلی از بندر امامکیخسرو چنگلوایی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه نخستین محموله گندم تولیدی خوزستان به وزن 24هزار تن به تازگی از طریق بندر امام به مقصد کشورعمان بارگیری شد، افزود: برنامه صادرات گندم استان از این بندر در سال جاری برای 150هزار تدوین و تنظیم شده است.
وی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش تولید گندم در کشور و خودکفایی در تولید این محصول استراتژیک برای دومین سال متوالی ،امکان افزایش صادرات گندم مازاد برنیاز وجود دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان به دسترسی آسان به ترمینال صادراتی بندر امام برای صادرات محصولات کشاورزی ، آمادگی این سازمان را برای صادرات محصولات کشاورزی خوزستان به قطراعلام کرد.
قطر در سه هفته اخیر تحت تحریم کشورهای عربستان سعودی ، مصر، بحرین و امارات متحده عربی قرار گرفته است.
چنگلوایی بیان کرد: بازار قطر فرصت خوبی را برای صادرات محصولات کشاورزی استان خوزستان فراهم کرده است و در بنادر استان نیز ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات کالاهای کشاورزی وجود دارد.
هم اکنون بیش از 90 درصد نهاده های کشاورزی و دامی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می شود.
ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی(ره) به عنوان دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران بیش از 50میلیون تن در سال است.
برچسب ها: بندر امام خمینی
ارسال نظرات
آخرین اخبار