۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
شهردار بندر چابهار خواستار شد:

کمک به مدیریت شهری چابهار از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران

شهردار بندر چابهار گفت:شهر چابهار درحالی از کمبود شدید زیرساخت ها و امکانات شهری رنج می برد که باید هزینه های ناشی از منطقه آزاد را نیز تحمل کند.
نویسنده: سید امیر حسین عظیمی
کد خبر: ۷۴۵۹۳
کمک به مدیریت شهری چابهار از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران

دادکریم بلوچ در گفتگو با خبرنگار مانا درچابهار با اشاره به مشکلات زیست محیطی صنایع فولاد وپتروشیمی گفت: جانمایی این دو صنعت از ابتدا اشتباه بوده چرا که به دلیل نزدیکی این صنایع به شهر در سال های آینده مشابه مشکلات زیست محیطی، حال حاضرعسلویه را در شهر بندری چابهار شاهد خواهیم بود.
وی افزود: به جهت وسیع بودن وسعت منطقه، امکان جانمایی بخش های آلاینده این صنایع در نقاط دور از شهر و در محدوده منطقه آزاد چابهار کاملا فراهم است.
شهردار چابهار هم چنین با اشاره به دیگر مشکلات منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: منطقه آزاد چابهار درسال 72در راستای کمک به توسعه منطقه شکل گرفته است اما امروز تمام هزینه های ناشی از آن به دوش مدیریت شهری است که با کمبود شدید منابع مواجه است.
به گفته بلوچ، شهر چابهار از حداقل امکانات و زیرساخت ها برخوردار است به طوری که شهرداری تنها با سرانه 300هزارتومان شهر را مدیریت می کند.
شهردارچابهارخواستار کمک به مدیریت شهری چابهار از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران شد وگفت: دربرنامه ششم برای توسعه این سواحل 180میلیارد تومان در نظرگرفته شده که بنا به پایین بودن شاخص های زندگی در شهر چابهار به عنوان قلب سواحل مکران خواستار تخصیص اعتبار برای توسعه شهر هستیم.
شایان ذکر است محدوده سواحل مکران از شهر سیریک در استان هرمزگان شروع می شود وتا نزدیکی مرز پاکستان و روستای پسابندر سیستان وبلوچستان امتداد می یابد. توسعه این سواحل شامل شهرهای سیریک و جاسک در استان هرمزگان و کنارک، چابهار ونگور در استان سیستان وبلوچستان است.

برچسب ها: چابهار مکران
ارسال نظرات
آخرین اخبار