۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

کارت بازرگانی؛ شرط اصلی واردات کالا به جزیره قشم

مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم داشتن کارت بازرگانی منطقه آزاد را شرط اساسی واردات کالا به جزیره و استفاده از هریک از رویه های گمرکی مقدور برشمرد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۴۵۷۹
کارت بازرگانی؛ شرط اصلی واردات کالا به جزیره قشم
به گزارش مانا، هرمز امیری گفت: براساس ماده دو قانون "مقررات، صادرات و واردات و امورگمرکی مناطق آزاد تجاری و صنعتی" ورود هر نوع کالا به هر یک از مناطق مجاز است به استثنای کالاهایی که به موجب شرع مقدس اسلام با قوانین کشور ممنوع، یا بر اساس مقررات ویژه ‌منطقه غیرمجاز می‌شود و همچنین ورود کالا با مبدا ساخت رژیم صهیونیستی ممنوع است.
وی ادامه داد: تجار و بازرگانانی که قصد واردات و صادرات کالا از مبدا و به مقصد قشم را دارند پس از دریافت کارت بازرگانی می توانند در چارچوب قوانین ذکر شده به فعالیت بپردازند.
به گفته امیری ورود و صدور کالا از مناطق آزاد به سایر کشورها توسط گمرک سازمان بر مبنای مقررات و دستورالعمل های اجرایی در قانون "مقررات، صادرات و واردات و امورگمرکی مناطق آزاد تجاری و صنعتی" انجام می شود.
وی اظهار کرد: کنترل و نظارت بر ورود و صدور کالا از منطقه آزاد به سرزمین اصلی و داخل کشور توسط گمرک جمهوری اسلامی مستقر در هرمنطقه انجام می شود.
امیری تاکید کرد: داشتن کارت بازرگانی شرط بهره مندی از معافیت مالیاتی مناطق آزاد نیست و فعالین اقتصادی که قصد برخورداری از معافیت های مالیاتی را دارند باید مجوزهای لازم برای فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در منطقه آزاد را دریافت کنند و پس از سیر مراحل قانونی و دریافت کارت بازرگانی منطقه آزاد قشم امکان استفاده از سایر رویه های گمرکی مقدوراست.
به گفته مدیرکل گمرک و ترانزیت سازمان منطقه آزاد قشم بیشترین کالاها از کشورهای چین، امارات، ترکیه، تایلند، هند، ویتنام، پاکستان و اتحادیه اروپا به منطقه آزاد قشم وارد می شوند.
وی ادامه داد: بیشترین صادرات هم به کشورهای حوزه خلیج فارس، آفریقا، اروپا و آسیای میانه انجام می شود.
برچسب ها: جزیره قشم
ارسال نظرات
آخرین اخبار