۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳

رهاسازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب صومعه‌سرا

مدیر کل شیلات گیلان از رهاسازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی استخوانی و سفید دریای خزر در تالاب سیاه درویشان صومعه‌سرا تا پایان تیر ماه امسال خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۵۳۳
رهاسازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب صومعه‌سرا
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، اسحاق شعبانی صبح امروز در جریان رهاسازی بچه ماهیان استخوانی به تالاب سیاه درویشان منتهی به تالاب بین‌المللی انزلی در صومعه‌سرا با اشاره به اینکه کار رهاسازی ماهیان استخوانی دریای خزر برای بازسازی این ذخایر ارزشمند ادامه دارد، اظهار کرد: تاکنون 850 هزار قطعه بچه ماهی سفید به وزن حدود نیم گرم در سطح رودخانه سیاه درویشان بخش تولمات صومعه‌سرا رهاسازی شده است.
وی با اشاره به اینکه 10 میلیون قطعه بچه ماهی در تالاب سیاه درویشان صومعه‌سرا رهاسازی می‌شود، افزود: کمک به معیشت صیادان و پایداری صید و صیادی در تالاب از جمله اهداف رهاسازی بچه ماهیان سفید در این تالاب است.
مدیر کل شیلات گیلان رهاسازی بچه ماهیان سفید را با تلاش و همکاری کارکنان مرکز بازسازی ذخایر ماهیان استخوانی شهید انصاری رشت عنوان کرد و گفت: تا اواخر تیر ماه امسال برنامه رهاسازی 10 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به داخل رودخانه و تالاب مذکور اجرایی می‌شود.
وی توسعه آبزی پروری را از جمله اهداف و برنامه مهم شیلات گیلان ذکر کرد و یادآور شد: با توجه به کاهش ذخایر ارزشمند دریای خزر، کار بازسازی در راستای احیای ماهیان استخوانی و حفظ این ذخایر در حال انجام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار