۱۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

قطع سرویس دهی خطوط کشتیرانی دنیا به قطر

پس از اینکه ائتلاف به رهبری عربستان سعودی روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرد، خطوط کشتیرانی دنیا نیز اقدام به متوقف کردن سرویس دهی به این کشور کردند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۴۳۴۹
قطع سرویس دهی خطوط کشتیرانی دنیا به قطربه گزارش گروه بین الملل مانا به دنبال تصمیم عربستان سعودی و دبی برای قطع روابط دیپلماتیک با قطر و نپذیرفتن شناورهای این کشور به آبهای خود، خطوط کشتیرانی دنیا نیز سرویس دهی خود به قطر را به حالت توقف درآورند، به طوری که فعالیت تمام شناورهای خط کشتیرانی کانتینری OOCL هنگ کنگ که برای تردد به داخل و خارج از قطر رزرو شده بودند، تا اطلاع بعدی به حالت تعلیق درآمده است.
بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری دنیا نیز پذیرش کارگو بین کشورهای ائتلاف عربستان سعودی و قطر را متوقف کرده است، از طرف دیگر، ترمینال اپراتور دی پی ورلد در بندر جبل علی دبی و ترمینال های ابوظبی از پذیرش کارگو به داخل و خارج از بنادر قطر امتناع ورزیدند.
یک فورواردر کالا در شانگهای گفت: بزرگترین دردسر مربوط به کارگوهای است که هم اکنون در مسیر قرار دارند.
این گزارش در ادامه نوشت: چین بزرگترین شریک وارداتی به قطر است، به طوری که این کشور 350 میلیون دلار کالا را به قطر در سال 2016 فروخت.
در ادامه این گزارش آمده است: عمده ترافیک حمل و نقل دریایی در بندر دوحه قطر از طریق ترمینال دی پی ورلد بندر جبل علی دبی ترانزشیب می شود، با این جود، روز دوشنبه هفته جاری، دبی نیز مانند عربستان سعودی ممنوعیت ورود شناورها به بنادر خود تحت پرچم قطر را اعلام کرد.
لازم به ذکر است، تصمیم اخیر ترانزیت در کانال سوئز مصر را تاکنون تحت شعاع خود قرار نداده و شناورها تحت پرچم قطر می توانند آزادانه در این کانال تردد کنند.
این گزارش در پایان نوشت، کانتینرهایی که از بندر دوحه قطر بارگیری شده اند یا به مقصد این بندر در حرکت بودند، تا اتخاذ یک راه حل لجستیکی معطل و سرگردان باقی خواهند ماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار