۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷

انجام سه عملیات نجات دریایی در چابهار طی 24 ساعت گذشته

اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان از نجات هفت صیاد از سوی تیم عملیاتی جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در آبهای دریای عمان خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۴۳۱۸
انجام سه عملیات نجات دریایی در چابهار طی 24 ساعت گذشته به گزارش مانا سیدحسن ابراهیمی معاون دریایی و بندری با اشاره به نجات هفت نفرصیاد در آبهای دریای عمان گفت: تیم عملیاتی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار در 24 ساعت گذشته موفق به نجات جان هفت نفر صیاد در فاصله های 30 ، 20 و 15 مایلی بندر چابهار در آبهای دریای عمان شدند.
سیدحسن ابراهیمی در این باره گفت: در حادثه اول که برای یک قایق صیادی با دو سرنشین در فاصله 30 مایلی بندر چابهار اتفاق افتاد، شناور مذکور به دلیل اتمام سوخت به مدت 24 ساعت در دریا سرگردان بودند، بلافاصله عملیات نجات از سوی شناور ناجی 5 و همیار ناجی آغاز و پس از 10 ساعت عملیات جستجو و نجات دریایی، نجات داده شدند.
وی اظهار داشت: حادثه دوم در 20 مایلی بندر چابهار اتفاق افتاد که یک فرد مضطر در کشتی، درخواست کمک پزشکی داشت، بلافاصله تیم عملیاتی با شناور هادی، اقدامات اولیه پزشکی توسط پزشکیار به فرد بیمار ارائه و جهت مداوا به مرکز درمانی انتقال داده شد.
معاون دریایی و بندری در ادامه تصریح کرد: حادثه سوم مربوط به چهارسرنشین قایق صیادی در 15 مایلی بندر چابهار به علت مشکل موتوری در دریا سرگردان بودند که بلافاصله پس از دریافت خبراز سوی ناجی 5 به کمک حادثه دیدگان شتافتند.
این مقام مسئول گفت : خوشبختانه تمام سرنشینان در صحت کامل به سر می برند و وضعیت جسمانی آنها رضایت بخش است.
وی به صیادان توصیه کرد حتماً قبل از رفتن به دریا اطلاعات و اخطاریه های هواشناسی را جدی بگیرند و جهت اطلاع از وضعیت دریا با شماره تلفن 35321415 054 تماس حاصل نمایند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار