۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷
افزایش سرعت وزش باد در آبهای استان بوشهر؛

دریانوردان مراقب باشند

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس به بیش از 50 کیلومتر در ساعت توصیه می شود دریانوردان استان بوشهر از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناورهای کوچک و صیادی خودداری کنند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۲۹۷
دریانوردان مراقب باشند
نادر شفی‌خدایی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر، با اشاره به متلاطم بودن دریا و افزایش موج دریای خلیج فارس در استان بوشهر اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شدید شمال غربی به همراه گرد و خاک و کاهش دید و همچنین تلاطم دریا است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود فردا از شدت وزش باد در سواحل شمالی و مرکزی استان بوشهر کاسته شود افزود: جهت باد در استان بوشهر شمال غربی با سرعت 18 تا 46 کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از 60 کیلومتر در ساعت فردا در سواحل شمالی و مرکزی 12 تا 36 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به پیش بینی 24 ساعته وضعیت دریایی استان بوشهر گفت: جهت باد شمال غربی با سرعت 18 تا 46 کیلومتر در ساعت و در برخی ساعات بیش از 60 کیلومتر در ساعت فردا در سواحل شمالی و مرکزی 12 تا 36 کیلومتر در ساعت است
شفی‌خدایی ارتفاع موج دریا در استان بوشهر مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ارتفاع موج دریا 120 تا 240 سانتیمتر گاهی تا 270 سانتیمتر و فردا در سواحل شمالی و مرکزی 90 تا 180 سانتیمتر پیش بینی می‌شود.
وی افزود: فردا زمان مد اول دریا ساعت 03:51 دقیقه بامداد ،جزر اول ساعت 07:51، مد دوم ساعت 13:54 دقیقه و جزر دوم دریا ساعت 21:37 دقیقه خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با بیان اینکه تا روز جمعه، نسبت به تداوم تلاطم شدید دریا و افزایش ارتفاع موج هشدار داده می شود تاکید کرد: پیش بینی می شود بویژه روز پنج شنبه سرعت وزش باد بر روی دریا به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از 2.5 متر افزایش یابد که بر این اساس توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناورهای کوچک و صیادی خودداری شود.
برچسب ها: مواج بوشهر
ارسال نظرات
آخرین اخبار