۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان:

شرایط بازسازی ذخایر دریای خزر در آستارا فراهم شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان از پاکسازی نوار ساحلی و مصب رودخانه مرزی آستارا خبر داد و گفت: شرایط برای بازسازی ذخایر دریای خزر در مناطق تحت مدیریت محیط زیست آستارا فراهم شد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۲۸۰
شرایط بازسازی ذخایر دریای خزر در آستارا فراهم شدبه گزارش خبرنگار مانا از گیلان، قربانعلی محمدپور در جریان گشت مشترک یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی در بندر آستارا اظهار کرد: این گشت با هدف پاکسازی مصب رودخانه مرزی آستارا صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه فصل زاد آوری ماهیان آغاز شده است، افزود: همزمان با این موضوع، مصب رودخانه‌های حوزه غرب گیلان در آستارا توسط یگان حفاظت محیط زیست به صورت مشترک با نیروی انتظامی پاکسازی شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به اینکه در این ماموریت مشترک تمام مناطق تحت مدیریت محیط زیست آستارا مورد پایش قرار گرفته است، تصریح کرد: اکنون شرایط برای رها سازی ماهیان استخوانی در این مناطق برای بازسازی ذخایر دریای خزر فراهم شده است.
وی به پاکسازی رودخانه‌های فعال لنگرود اشاره کرد و گفت: رودخانه‌های لنگرود از جمله شلمانرود از ادوات صید پاکسازی و در این عملیات چهار رشته سالیک، چهار دستگاه ویندیل و 9 رشته تو زیرآبی کشف و جمع آوری شد.
محمدپور عملیات گشت و کنترل پیاده و آبی در رودخانه‌های استان را یکی از ماموریت‌های حفاظت محیط زیست استان عنوان کرد و یادآور شد: در جریان این ماموریت مسیر و بستر رودخانه شلمانرود از هرگونه ادوات صید پاکسازی شد.
برچسب ها: آستارا
ارسال نظرات
آخرین اخبار