۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴

ساخت ناو موشک‌انداز سپر سینا در کشتی سازی شهید تمجیدی

مدیر صنایع دریایی شهید تمجیدی از تحویل سه فروند ناو موشک‌انداز سپر سینا به نیروی دریایی و ادامه ساخت آن در این صنایع خبر داد.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۲۵۸
ساخت ناو موشک‌انداز سپر سینا در کشتی سازی شهید تمجیدی
ناخدایکم جهانبخش امیری امروز در حاشیه جلسه اقتصاد مقاومتی استانداری گیلان درباره ساخت ناو موشک‌انداز «سپر» به خبرنگار مانا اظهار کرد: تاکنون سه فروند ناو موشک‌انداز سپر سینا در این کشتی سازی ساخته و با تجهیزات تحویل داده شده است.
وی با بیان اینکه ساخت دومین فروند ناوشکن کلاس دماوند نیز در این مرکزآغاز و همچنان در دست اقدام است گفت: 175 متر اسکله منطقه چهارم نیروی دریایی نیز در این مرکز ساخته و تجهیز شده است.
مدیر صنایع دریایی شهید تمجیدی با اشاره به دیگر دستاوردهای این کشتی سازی افزود: تاکنون 15 فروند بویه دریایی برای سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران و تعمیرات 217 فروند شناور برای ارگان مختلف دریایی از جمله نیروی دریایی، سازمان بنادر، شیلات و بخش‌خصوصی در صنایع شهید تمجیدی انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: 10 فروند شناور یدک‌کش برای سازمان بنادر و دریانوردی از آستارا تا امیرآباد ساختیم و سه فروند دیگر نیز مربوط به نیروی دریایی است و یک‌فروند بارج یک‌هزار تنی برای بخش‌خصوصی ساخته شده است.
امیری ساخت دستگاه پرس، فرم‌دهی، گیوتین برش و تراش در اندازه‌ها و ابعاد مختلف که جزو ابزار کشتی‌سازی است را از دیگر قابلیت صنایع شهید تمجیدی برشمرد.
به گزارش خبرنگار مانا ناخدایکم جهانبخش امیری امروز همچنین در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی از ساخت ناوشکن دوم در صنایع دریایی شهید تمجیدی خبر داد و گفت: مدت بیش از 20 سال صنایع دریایی شهید تمجیدی در زمینه تعمیر و ساخت شناورها برای ارگان‌‌های مختلف سابقه دارد.
وی افزود: نخستین خط تاکسی دریایی بندر انزلی و منطقه آزاد به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.
مدیر صنایع دریایی شهید تمجیدی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوب در منطقه آزاد انزلی، در بخش مارینا 350 فروند شناور در اندازه‌های هشت تا 25 متر در حال سلخت بوده و بازار کار بسیار خوبی پیش‌بینی می‌شود.
وی توانمندی صنایع دریایی شهید تمجیدی را تنها صنعت کشتی سازی در گیلان دانست و تصریح کرد: امیدواریم حمایت همه جانبه وجود داشته باشد و 25 سال سابقه ساخت شناور در بخش نظامی را داریم.
امیری صنعت شهید تمجیدی را زیر مجموعه شهید همتی خواند و گفت: صنایع شهید تمجیدی یکی از سازمان دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح است که به صورت تخصصی در حوزه شناورهای سطحی فعالیت می‌کند.
مدیر صنایع دریایی شهید تمجیدی با اشاره به اینکه در گذشته حرفی برای گفتن نداشتیم، خاطرنشان کرد: از حالت‌های مختلف خواستیم شناور را وارد دریای خزر کنیم اما موفق نشدیم و در سال 75 با فرمان رهبری که فرمود «بروید در دریای خزر کارخانه کشتی‌سازی و ناو بسازید»، از آن زمان تاکنون توانستیم خدمات بسیاری به نیروهای مسلح و بخش خصوصی ارائه کنیم.
وی زیرساخت و تجهیزات صنعت دریایی را دارای فضای بسیار محدودی عنوان کرد و افزود: در این فضای محدود فعالیت بسیار خوبی انجام دادیم و از این صنعت، ناوشکن و ناو موشک‌انداز بیرون آمده است.
امیری تصریح کرد: «بوت هوسیت» با ظرفیت بالابری 320 تن و به آب‌اندازی شناور را دارد که از محدودیت‌های ماست و امیدواریم با ساخت صنایع کشتی‌سازی در منطقه آزاد انزلی بتوانیم این محدودیت را برطرف کنیم.
وی داک شناور 150 تنی برای نیروی دریایی ارتش، پل شناور به مقدار 33 فروند برای این نیرو، یک فروند بارج یک‌هزار تنی برای بخش‌خصوصی، 13 فروند یدک‌کش 1200 اسب بخار که 3 فروند مربوط به نیروی دریایی ارتش است، را از جمله ساخته‌های صنایع شهید تجمیدی برشمرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: سه فروند ناو موشک‌انداز کلاس سینا ساخته‌ایم و تحویل داده‌ایم و یک فروند در حال آزمایش کنار اسکله و دریا است و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دماوند» که نماد اقتدار کشور در دریای خزر است، از دیگر افتخارات صنایع دریایی شهید تمجیدی محسوب می‌شود و دومین فروند این ناوشکن با قابلیت رادارگریزی از فروردین ماه امسال آغاز شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار