۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
دریادار سیاری در گفتگو با مانا خبر داد:

تداوم حضور ناوگروه‌های ایران در اقیانوس اطلس/ اجرای 25 رزمایش نیروی دریایی ارتش در سال جاری

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه دیپلماسی دفاعی کشور در اقیانوس‌های آرام و اطلس تداوم پیدا می‌کند.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۲۲۵
تداوم حضور ناوگروه‌های ایران در اقیانوس اطلس/ اجرای 25 رزمایش نیروی دریایی ارتش در سال جاری
امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مانا در گیلان با اشاره به اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یک نیروی راهبردی است، اظهار کرد: از زمانی که مقام معظم رهبری کلمه راهبردی را به نیروی دریایی ابلاغ فرمودند منظور ایشان این بود که از نیروی دریایی ساحلی به نیروی دریایی بین‌المللی تبدیل شود.
وی ادامه داد: امروز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیگر نیروی ساحلی نیست و از نیروی دریایی ساحلی و آب‌های کم عمق بیرون آمدیم و در عرصه آب‌های بین‌المللی دریانوردی می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش به سفر ناوگروه چهل‌ وپنجم به آفریقای جنوبی و دور زدن آن در راستای حضور در اقیانوس اطلس اشاره کرد وافزود: مدت پنج ماه ناوگروه مذکور در شرایط دریایی سخت دریانوردی کرد و این امر ارزشمند است.
سیاری با بیان اینکه نیروی دریایی راهبردی به معنای آن است بتواند در دریاهای آزاد حضور داشته باشد، تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی باید بتواند از منافع کشور هر جا لازم باشد دفاع کند و در توسعه دیپلماسی دفاعی کشور اثرگذار باشد.
وی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را دارای تعامل با کشورهای دنیا خواند و بیان کرد: امر مذکور در راستای تاثیرگذاری در دیپلماسی کشور در حال اجراست و این راهبرد را ادامه می‌دهیم و در آینده با کشورهای دیگری ارتباط برقرار می‌کنیم تا دیپلماسی دفاعی کشور را توسعه دهیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش بر ارتقای توان حضور ناوگروه‌های این نیرو در دریاهای آزاد تأکید کرد و گفت: حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اقیانوس‌های آرام و اطلس تداوم پیدا می‌کند.
 
اجرای 25 رزمایش نیروی دریایی ارتش در سال 96
سیاری همچنین از اجرای 25 رزمایش در تخصص‌های مختلف در دریا و سواحل در شمال و جنوب کشور در سال جاری خبر داد و افزود: انتهای سال جاری رزمایش بزرگ ولایت 96 را به مرحله اجرا در می‌آوریم.
وی در پایان با اشاره به اینکه تجهیزات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روز و تولید داخل است، بیان کرد: در شمال کشور در منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) ناوشکن دماوند در صنایع شهید تمجیدی عملیاتی شده و در عرصه دریا دریانوردی می‌کند ضمن اینکه ناوهای موشک‌انداز دیگری در خط تولید است و این خط تولید همچنان ادامه دارد.
برچسب ها: سیاری نداجا
ارسال نظرات
آخرین اخبار