۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

توقیف شناور حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از توقیف یک فروند شناور حامل پارچه خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و 900میلیون ریال در آبراه اروندرود خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۴۲۲۳
توقیف شناور حامل کالای قاچاق در آبراه اروندرود
سردار سرتیپ عبدالله نظرپور در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: ماموران دریابانی در جریان عملیات گشت دریایی به یک فروند شناور در حال عبور در اروندرود  مشکوک شده و آن را متوقف کردند.
وی گفت: در جریان بازرسی از این شناور که از یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس بارگیری شده بود وقصد حرکت به سمت آبادان را داشت، مقدار 12هزار متر پارچه خارجی کشف و ضبط شد.
فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه گفت: در این ارتباط ناخدای این شناور تجاری بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شد.
سردار نظرپور در ادامه با اشاره به اینکه امسال روند مبارزه با ورود کالای قاچاق در سواحل خوزستان و آبهای شمال غرب خلیج فارس تشدید شده است افزود: دریابانی خوزستان با هدف صیانت از تولید داخلی و اشتغال ملی با قاچاق سازمان یافته بشدت برخورد می کند.
وی افزود: بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی با جلوگیری از ورود کالای قاچاق ، ماموران دریاباتی به تاسی از رهنمودهای رهبری معظم انقلاب اسلامی ، با همه توان با پدیده شوم قاچاق مبارزه می کند و در این راه کوتاهی نخواهد کرد.
در سال جاری حدود 15محموله قاچاق کالا در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط کرده است.
پارسال نیز بیش از 400میلیارد تومان کالای قاچاق توسط ماموران دریابانی خوزستان کشف و ضبط کرده است.
برچسب ها: توقیف اروند رود
ارسال نظرات
آخرین اخبار