۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

اختصاص 260 میلیارد ریال به ساخت بنادر صیادی در سال 95

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران گفت: بیش از 50 درصد اعتبارات مصوب پروژه های ساخت بنادر صیادی سال 95 تاکنون اختصاص یافته است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۴۱۷۴
اختصاص 260 میلیارد ریال به ساخت بنادر صیادی در سال 95سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص روند احداث و بهسازی بنادر صیادی در شمال و جنوب کشور گفت: بر اساس اولویت های تعیین شده طی سال مالی 95 که تا پایان تیر ماه امسال نیز ادامه خواهد داشت، برخی از پروژه هایی که در مراحل 80 تا 90 درصد بودند، جهت ادامه پروژه اعتبار جذب کردند.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: بر اساس لایحه بودجه 95 در مجلس شورای اسلامی در خصوص اعتبار لازم جهت تخصیص به پروژه های احداث بنادر صیادی کشور، اختصاص 410 میلیارد ریال به این پروژه ها در سال گذشته مصوب شده بود.
وی خاطرنشان ساخت: طی سال گذشته از میران بودجه مصوب شده تنها 160 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده، تامین شد.
به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، این میزان اعتبار در قالب اوراق عرضه اسلامی در بین پیمانکاران پروژه ها توزیع شده است.
وی خاطرنشان ساخت: این میزان اعتبار در زمانی که هشت ماه از سال گذشته بود در اختیار سازمان شیلات به منظور احداث بنادر صیادی قرار گرفت.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران بیان کرد: در سال جاری نیز مبلغ 100 میلیارد ریال به پروژه های ساخت بنادر صیادی اختصاص یافته است.
وی اظهار داشت: بنابراین در مجموع تا کنون 260 میلیارد ریال از کل اعتبار مصوب 400 میلیارد ریالی تامین شده است.
بهشتیان در ادامه گفته های خود خاطرنشان ساخت: جذب بیش از 50 درصد اعتبارات مصوب سال 95 در حالی است که سال 94 اختصاص 340 میلیارد ریال اعتبار به بخش مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران مصوب شد که از این میزان تنها 18 درصد آن تخصیص یافته بود.
وی خاطرنشان ساخت: با توجه به نزدیک شدن پایان سال مالی، بعید به نظر می رسد اعتبارات دیگری به ساخت بنادر صیادی اختصاص یابد.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران تصریح کرد: اما با این وجود امیدواریم مابقی اعتبارات لازم برای پروژه های مطالعه و احداث بنادر صیادی در جنوب و شمال کشور که مبلغ 140 میلیارد ریال است نیز تا پایان تیر ماه تامین شود.
وی اذعان داشت: در این صورت پروژه های ساخت و احداث بنادر صیادی با سرعت بیشتری به سمت نهایی شدن پیش خواهند رفت.
بهشتیان در خصوص چگونگی تقسیم 260 میلیارد اعتبار تخصیص یافته در سال 95 به بنادر صیادی در حال ساخت گفت: تکمیل پروژه های بنادر صیادی جفره در استان بوشهر، آبادان در خوزستان و بندرعباس در هرمزگان جزو پروژه های اولویت دار سازمان شیلات ایران در سال 95 بودند.
این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: با توجه به اعتبارات هزینه شده در سال 95، هم اکنون بندر صیادی جفره با پیشرفت فیزیکی 50 درصدی، بندر آبادان با پیشرفت فیزیکی 40 درصدی و بندر صیادی بندر عباس با پیشرفت 95 درصدی همراه هستند.
وی تاکید کرد: بخش ساخت حوضچه و اسکله بندر صیادی بندر عباس به اتمام رسیده است و فقط تکمیل تاسیسات خشکی این بندر باقی مانده است.
مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران اظهار کرد: این امید وجود دارد که بندر صیادی بندر عباس در سال 96 به طور کامل تکمیل و با پیمانکار پروژه تسویه حساب شود.
لازم به ذکر است بر اساس اعلام دفتر مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، پروژه های بنادر صیادی هندیجان و آبادان در خوزستان، بندرعباس، گوگسر و درگهان در هرمزگان، پزم در سیستان و بلوچستان و جفره در بوشهر جز پروژه های احداث بنادر صیادی، پروژه های بنادر صیادی زرآباد، بستانه، هندیجان، گوگسر،خورآذینی، امام خمینی و بندرعباس جز طرح های احداث و پروژه های بنادر صیادی رستمی، کنگ،بابلسر،نهرقصر،پزم و خارک جز طرح های بهسازی محسوب می شوند.
همچنین پروژه های بنادر صیادی راس میدانی، تنگ،جفره، خور ابوخضیر، آبادان و عامری در زمره طرح های ساماندهی قرار می گیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار