۰۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

جابه‌جایی سالانه 10 میلیون تن کالای ریلی در گیلان

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان گفت: سالانه چهار میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در گیلان با راه‌اندازی راه‌آهن قزوین‌ـ رشت جابه‌جا می‌شود که مزیت بزرگی برای این استان در کشور است.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۱۳۳
جابه‌جایی سالانه 10 میلیون تن کالای ریلی در گیلان
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، محمدحسین اصغریان در جریان نشست با معاون هماهنگی و امور اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی قزوین و گیلان از بندر انزلی به اهمیت این بندر اشاره و اظهار کرد: بندر انزلی سکوی صادرات استان‌های شمالی ایران و روسیه است.
وی گیلان را یکی از استان‌های مهم در حوزه مبادلات تجاری با کشورهای خارجی از جمله کشورهای حاشیه دریای خزر و روسیه عنوان کرد و گفت: یکی از مزایای مهم گیلان در حوزه حمل و نقل دریایی بوده و توسعه زیرساخت‌های بندری طی سال‌های اخیر افزایش فزاینده‌ای داشته است.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار گیلان راه‌اندازی خط ریلی قزوین‌ـ‌رشت را مهم‌ترین ظرفیت گیلان در توسعه صادرات کالا از این استان دانست و تصریح کرد: با اتصال راه‌آهن قزوین‌ـ‌رشت به راه‌آهن سراسری ایران تجارت کشورمان با تحول اقتصادی مواجه می‌شود و استان قزوین نیز می‌تواند از مزایای زیرساخت‌های گیلان در حوزه حمل و نقل دریایی استفاده کند.
وی به جابه‌جایی میزان کالا با راه‌اندازی خط ریلی مذکور اشاره کرد و یادآور شد: با راه‌آهن قزوین‌ـ رشت سالانه 4 میلیون مسافر و 10 میلیون تن کالا در گیلان جابه‌جا می‌شود که مزیت بزرگی برای این استان در کشور محسوب می‌شود.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری قزوین نیز در نشست مذکور قزوین با بیان اینکه این استان با 12 استان کشور در غرب، شرق و تهران همجوار است، گفت: استان قزوین به عنوان یک بارانداز ملی نقش مهمی ایفا می‌کند.
منوچهر حبیبی افزایش سطح همکاری‌های دو استان در حوزه اقتصادی را با برگزاری نشست‌های مشترک تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: گیلان با برخورداری از شبکه حمل و نقل قوی می‌تواند مانند استان قزوین با کاهش زمان و قیمت تمام شده بستر فعالیت‌های اقتصادی موثری را برای تجار و بازرگانان و تولیدکنندگان فراهم کند.
به گزارش مانا، معاون استاندار قزوین، اعضای اتاق بازرگانی استان قزوین و معاونین استاندار گیلان و اعضای اتاق بازرگانی این استان و جمعی از متخصصان این حوزه روز پنجشنبه با حسین چراغی مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان دیدار کردند و در خصوص ارائه توانمندی‌های بنادر گیلان و ظرفیت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در این بنادر به گفتگو پرداختند
ارسال نظرات
آخرین اخبار