۰۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

لاک‌پشت‌های گرفتار شده در خلیج فارس رهاسازی شدند

در راستای حمایت از زیست‌بوم خلیج فارس چند قطعه لاک‌پشت دریایی که در حوضچه های آبگیر گرفتار شده بودند با تلاش واحد محیط زیست پالایشگاه اول رهاسازی و به سمت دریا هدایت شدند.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۴۰۸۵
لاک‌پشت‌های گرفتار شده در خلیج فارس رهاسازی شدند
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، رئیس HSE پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با بیان اینکه خلیج فارس دارای اکوسیستمی متنوع و از نظر تنوع زیست محیطی و وجود گونه های مختلف آبزیان بی نظیر است، اظهار داشت: لاک پشت پوزه عقابی طبق آخرین طبقه بندی اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت در طبقه به شدت در معرض خطر انقراض قرار دارد.
محمود محمدی، با بیان اینکه جمعیت این گونه‌ اتک پشت در طول سال های گذشته به شدت کاهش داشته است  افزود: با توجه به شرایط و تهدیدات موجود، این گونه زیست خود را بیشتر در جزایر نخیلو، عسلویه، ام الگرم در استان بوشهر، قشم، شیدور، هندورابی، هنگام و هرمز در استان هرمزگان محدود کرده است.
این مقام مسئول در ادامه به عوامل تهدیدکننده این گونه و ازبین رفتن تخم آن توسط گوشت خواران، پرندگان، خزندگان، اعتقاد نادرست مردم محلی به ارزش غذایی و دارویی آن، گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری و برخورد با پروانه موتور قایق ها اشاره کرد و خواستار حفاظت از این گونه در راستای حفظ تنوع زیستی منطقه شد.
محمدی، اقداماتی نظیر طرح تکثیر و پرورش لاک پشت های پوزه عقابی، اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بومی، بررسی و تهیه آمار لانه گزینی، پلاک گذاری لاک پشت های دریایی، تیمار لاک پشت های صدمه دیده و رهاسازی در دریا را در امر حفاظت از این لاک پشت های دریایی و جلوگیری از انقراض آن ها موثر دانست.
وی از حمایت های مدیریت پالایشگاه اول و مجتمع پتروشیمی مبین به دلیل همکاری در حفظ و صیانت محیط زیست تقدیر و تشکر کرد.
برچسب ها: لاک پشت
ارسال نظرات
آخرین اخبار