۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
به زودی؛

بندر کاندلای هند به بندر چابهار ایران متصل می‌شود

نخست وزیر هند گفت: بندر کاندلا در ایالت گجرات به زودی به بندر چابهار ایران متصل خواهد شد و این موجب رشد تجارت بین المللی هند و ارتقاء جایگاه این بندر هندی در نقشه جهانی خواهد شد.
نویسنده: لیلا بیرانوند
کد خبر: ۷۴۰۷۱
بندر کاندلای هند به بندر چابهار ایران متصل می‌شود
به گزارش مانا ، نارندرا مودی، نخست وزیر هند گفت: بندر کاندلا در ایالت گجرات به زودی به بندر چابهار ایران متصل خواهد شد و این موجب رشد تجارت بین المللی هند و ارتقاء جایگاه این بندر هندی در نقشه جهانی خواهد شد.
مودی این سخنان را در جریان سفر دو روزه خود به منطقه گجرات بیان کرد.
شرکت ایندیا پورتس گلوبال، شرکتی مشترک بین بندر جواهرلعل نهرو و بندر کاندلا است که برای توسعه بنادر خارجی تشکیل شده و قرار است توسعه و بهره برداری از بندر چابهار را انجام دهد. این شرکت در حال احداث دو لنگرگاه کانتینری و سه لنگرگاه چند محموله ای در بندر بندر چابهار است.
مودی گفت: بندر کاندلا به زودی به بندر چابهار متصل خواهد شد و این اتصال بدان معناست که کاندلا جای پای خود را همانند آگاند محکم خواهد کرد.
نخست وزیر هند گفت، اگر هند می خواهد جایگاهی برای خود در تجارت جهانی دست و پا کند، باید مقدمات لازم را در بخش بندری اتخاذ کند.
وی افزود: ترکیبیی از زیرساخت ها و بهره وری بالا برای رشد بخش بندری حیاتی است.
مودی گفت: بندر کاندلا به عنوان یکی از بهترین بنادر در آسیا مطرح شده و رشد سریع آن بسیاری از اقتصاددانان را غافلگیر کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار