۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی خواستار شد:

افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به 10 میلیارد دلار

مدیر عامل منطقه آزاد انزلی حجم مبادلات تجاری بین ایران و روسیه را دو میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: در بازه زمانی سه ساله باید حجم مبادلات دو کشور ایران و روسیه را به 10 میلیارد دلار برسانیم.
نویسنده: فاطمه ثابت
کد خبر: ۷۴۰۶۸
افزایش مبادلات تجاری ایران و روسیه به 10 میلیارد دلار
به گزارش خبرنگار مانا از گیلان، رضا مسرور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: روسیه کشوری بسیار مهم برای ماست و امیدواریم این نمایشگاه خروجی قابل قبولی داشته باشد و تولید کنندگان دو کشور از این بازار استفاده بهینه ای بکنند.                                                
وی با بیان اینکه روسیه بازار بسیار مناسبی برای تولید کنندگان ایرانی است، افزود: ما به عنوان نمایندگان دولت باید بستری را آماده کنیم تا تجار دو کشور ارتباط بیشتری با همدیگر داشته باشند ضمن اینکه در گذشته این منطقه مرکز نمایشگاه مناسبی نداشت و با ایجاد این زیر ساخت امسال بیش از 40 نمایشگاه تخصصی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد 
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به اینکه باید در سال چهار نمایشگاه تخصصی در ایران و روسیه داشته باشیم، تصریح کرد: برگزاری این تعداد نمایشگاه به هیئت روسی پیشنهاد شد تا بتوانیم مبادلات تجاری دو کشور ایران و روسیه را که اکنون دو میلیارد دلار است در بازه سه ساله به 10 میلیارد دلار برسانیم.
وی همچنین خواستار تشکیل کارگروه مشترک اقتصادی بین بازرگانان ایران و روسیه شد و گفت: با توجه به ظرفیت های مهم تجاری دو کشور، تشکیل این کارگروه می تواند نقش مهمی در توسعه ارتباط بین بازرگانان و بخش های خصوصی داشته باشد.                                             
معرفی توانمندی‌های بازرگانی روسیه در نمایشگاه مشترک ایران و روسیه                                                                           
معاون هیئت دولت و وزیر حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه نیز در حاشیه افتتاح نمایشگاه مشترک ایران و روسیه در منطقه آزاد انزلی با اشاره به اهداف سفر هیئت روسی به گیلان اظهار کرد: این سفر در راستای توسعه همکاری‌های دو جانبه صورت گرفته است.                                                                                           
رادیک خاریسوف با بیان اینکه گیلان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف است، افزود: می توانیم در زمینه حمل و نقل و آماده سازی زیرساخت ها در منطقه آزاد انزلی سرمایه گذاری کنیم ضمن اینکه آستراخان نیز یکی از استان های مهم و بندری استراتژیک روسیه است و می تواند نقش مهمی در این راستا ایفا کند.
معاون هیئت دولت و وزیر حمل و نقل و منابع طبیعی آستراخان روسیه با بیان اینکه آستراخان به عنوان شهر بزرگ صنعتی معروف است، تصریح کرد: آستراخان در دهانه رودخانه ولگا که به دریای خزر می‌ریزد قرار دارد و شاهراه آبی و زمینی محسوب می شود.                                                          
وی توسعه همکاری های بازرگانی و حمل و نقل دریایی و برقراری پرواز هوایی آستراخان‌ـ رشت را از خواسته های مهم روسیه خواند و گفت: امروز به منظور توسعه همکاری ها اقدام به برپایی نخستین نمایشگاه معرفی توانمندی های خود در منطقه آزاد انزلی کرده‌ایم.                            
خاریسوف منطقه آزاد انزلی را ظرفیت مهمی برای کشورهای حاشیه دریای خزر دانست و یادآور شد: برپایی نمایشگاه مشترک می تواند توانمندی های تجاری دو کشور ایران و روسیه را به نمایش عموم بگذارد.                                                                                                                                   
به گزارش خبرنگار مانا، نمایشگاه توانمندی های ایران و روسیه با حضور 40 شرکت روسی و بیش از 50 شرکت ایرانی از امروز تا چهارم خرداد ماه جاری توانمندی‌های خود را به نمایش عموم می‌گذارند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار