۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
معاون شیلات استان بوشهر:

300 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر لارو ریزی شد

معاون آبزی پروری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: امسال چهار هزار و 200 هکتار از مزارع پورش میگوی استان بوشهر برای پرورش این آبزی اختصاص یافته که تاکنون 300 هکتار ازاین مزارع لارو ریزی شده است.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۹۸۷
300 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر لارو ریزی شد
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، صغری اشرف با اشاره به اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در حوزه پرورش آبزیان است گفت: استان بوشهر در حوزه پرورش میگو در کشور پیشگام  است بگونه‌ای که بیش از 65 درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه لارو ریزی میگو در اراضی ساحلی استان بوشهر از نیمه دوم اردیبهشت آغاز شده تصریح کرد: امسال چهار هزار و 200 هکتار از مزارع پرورش میگوی استان بوشهر لارو ریزی می‌شود که تاکنون 300 هکتار از این مزارع لاروریزی شده است.
معاون شیلات استان بوشهر مساحت اراضی پرورش میگوی استان بوشهر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است افزود: پارسال‌ سه هزار و 800 هکتار از اراضی 10 سایت به پرورش میگو اختصاص یافت که 9 هزار تن میگو از این سایت ها برداشت شد.
اشرف پیش بینی کرد امسال 15 هزار تن میگو از مزارع استان برداشت شود.
وی با بیان اینکه  استان بوشهر در تکثیر میگو به خودکفایی دست یافته است، گفت: در 11 مرکز تکثیر فعال استان بوشهر یک میلیارد و 100 میلیون قطعه بچه میگوی وانامی تولید شده است که لارو مورد نیاز مزارع استان را تامین می کند و بقیه نیز صادر می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار