۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
نیمه دوم سال؛

شناورهای کروز اسپانیا و ایتالیا به خلیج فارس می آیند

مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری از تلاش بخش خصوصی برای ورود کشتی های کروز اسپانیایی و ایتالیایی برای ورود به شمال خلیج فارس و پهلوگیری در نوار ساحلی جنوبی کشور و جزایر خبر داد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۹۱۴
شناورهای کروز اسپانیا و ایتالیا به خلیج فارس می آیند
عبدالرضا مهاجری نژاد در گفتگو با خبرنگار مانا تصریح کرد: با توجه به رفع بسیاری از تحریم ها پس از برجام، امکان مذاکره با کشورهای اروپایی جهت همکاری های دو جانبه فراهم شده است.                                                                                     
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، افزود: در همین راستا و به منظور توسعه گردشگری دریایی، ورود کشتی های کروز خارجی به نوار ساحلی کشور در دستور کار قرار گرفته است.                                          
وی ادامه داد: طبق رایزنی های صورت گرفته از طریق سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و همکاری تنگاتنگ وزارت امورخارجه ، هم اکنون بخش خصوصی در حال رایزنی با کروزلندهای اسپانیا و ایتالیا برای ورود کشتی های آنها به سواحل و جزایر ایران است.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، تاکید کرد: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود، بخش خصوصی با شرکت های لند کروز یونانی نیز جهت ورود آنها به آبهای ایران مذاکراتی انجام داده اند که به زودی نتیجه بخش خواهد شد.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود اذعان داشت: تحقق این امر می تواند نقش بسیار موثری در توسعه گردشگری دریایی کشور در خلیج فارس و دریای عمان ایفا کند.                                                               
وی به برگزاری کنفرانس بین المللی گردشگری دریایی که قرار است اوایل خرداد ماه در یونان برگزار شود، اشاره کرد و گفت: همانطور که پیش از این نیز اعلام شده، علاوه بر نمایندگان سازمان های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنادر و دریانوردی، سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز حضو خواهند داشت.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از مهمترین اهداف حضور بخش خصوصی در این کنفرانس و نمایشگاه بین المللی را رایزنی با کشورهای پیشتاز در صنعت گردشگری دریایی برای همکاریهای دو جانبه عنوان کرد.
وی اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم با تلاش بخش خصوصی و حمایت دولتی، شاهد رونق گردشگری کشور با ورود گردشگران خارجی به کشور از طریق کشتی های کروز باشیم.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرد: از سوی دیگر در این کنفرانس و نمایشگاه بین المللی، با تبادل نظر کارشناسان صنعت گردشگری دریایی می توانیم تجارب بسیارخوبی در این زمینه کسب کنیم.
وی اذعان داشت: با برنامه ریزی های در حال انجام امید می رود از نیمه دوم سال شاهد حضور کشتی های کروز خارجی در آبهای خلیج فارس باشیم.
 
ایجاد زیرساختهای گردشگری سواحل مکران در سال جاری 
مهاجری نژاد در ادامه گفته های خود به طرح توسعه سواحل مکران در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: در این طرح کلان، توسعه گردشگری دریایی نیز در سواحل مکران به عنوان یکی از گزینه های اصلی توسعه ای در این منطقه در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان ساخت: در همین راستا هم اکنون تیمی تخصصی در حال مکان یابی نقاط مستعد برای ایجاد امکانات گردشگری در طول نوار ساحلی مکران است تا بتوان هر چه سریعتر با فراهم کردن زیرساختهای لازم در این نقاط، نسبت به جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد تاسیسات و امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی اقدام کرد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: امید می رود در سال جاری شاهد آغاز فراهم کردن زیرساختهای گردشگری در نقاط شناسایی شده در طول سواحل مکران باشیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار