۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶

قرارداد جدید بین پاکستان و چین برای توسعه طرح یک جاده یک کمربند

دولت پاکستان خبر از انعقاد قرارداد جدید با چین به ارزش نزدیک به 500 میلیون دلار را با هدف توسعه طرح یک جاده یک کمربند، داد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۹۰۹
قرارداد جدید بین پاکستان و چین برای توسعه طرح یک جاده یک کمربند
 قرارداد جدید بین پاکستان و چین برای توسعه طرح یک جاده یک کمربند
دولت پاکستان خبر از انعقاد قرارداد جدید با چین به ارزش نزدیک به 500 میلیون دلار با هدف توسعه طرح یک جاده یک کمربند، داد.
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: پاکستان در آستانه برگزاری گردهم آیی بین المللی در بیجینگ چین با محوریت طرح ابتکاری زیرساختاری و تجاری یک جاده- یک کمربند، قرارداد جدید 500 میلیون دلار را با چین به امضا رساند.
بر اساس این گزارش، 500 میلیون دلار تفاهم نامه جدید به 57 میلیارد دلار سرمایه ای که برای کریدور اقتصادی چین- پاکستان CPEC- بخشی از پروژه جهانی چین-یک کمربند، یک جاده- (OBOR) که این کشور را به آسیای مرکزی، خاورمیانه و اروپا متصل می‌کند- تعهد شده است، نیز اضافه خواهد شد.
لازم به ذکر است: در دیدار نواز شریف نخست وزیر پاکستان با Xi رئیس جمهور چین درآستانه برگزاری نشست بیجینگ که انتظار میرود با شرکت رهبرانی از 29 کشور همراه باشد، قرارداد مذکور منعقد شد. 
در این نشست قرار است جلساتی با حضور نمایندگان شرکت کننده از کشورهای مختلف با هدف بحث وبررسی جزئیات تجاری و مالی طرح برگزار شود.
طرح ابتکاری وجاه طالبانه یک جاده- یک کمربند از سوی Xi رئیس جمهور چین در سال 2013 با هدف گسترش ارتباطات تجاری مطرح شد و پاکستان یکی از حمایت کنندگان و طرفداران جدی طرح ابتکاری مذکور است، چرا که بسیاری از پروژه ها برای نیروگاههای برق هستند که می توانند از شدت بحران طولانی مدت کمبود انرژی در پاکستان بکاهند. 
این گزارش در پایان نوشت: Xi رئیس جمهور چین تکمیل سریع پروژه ها شامل بندرگوآدور پاکستان که به عنوان یک محور اصلی این کریدور عمل می‌کند و هم چنین پارک های صنعتی و اقتصادی ویژه در کنار کریدور را  نیز خواستار شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار