۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
با پیشنهاد ایران مطرح شد:

ایجاد لاین کروزهای مشترک توسط کشورهای IORA

در دومین دوره کنفرانس اقتصاد آبی اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند ( IORA ) که هجدهم تا بیستم ماه جاری در اندونزی برگزار شد، توسعه گردشگری دریایی منطقه با ایجاد لاین کروزهای مشترک به پیشنهاد ایران مطرح شد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۹۰۵
ایجاد لاین کروزهای مشترک توسط کشورهای IORAمدیر کل اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: دومین دوره کنفرانس اقتصاد آبی اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند ( IORA )،هجدهم تا بیستم ماه جاری در اندونزی برگزار شد.                                
دکتر کامبیز مشتاق گوهری ادامه داد: در این کنفرانس مدیران ادارات کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان و گیلان و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و وزرات امورخارجه به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی در این کنفرانس شرکت کردند.                                                                            
وی بیان داشت: علاوه بر کشورهای عضو این اتحادیه، برخی از کشورهای توسعه یافته از آمریکا و اروپا به عنوان ناظر در این کنفرانس حضور داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: تبادل نقطه نظرات کارشناسان ارشد کشورهای عضو ‏(IORA)، متخصصین حرفه‌ای از نمایندگانNGOها و شرکت‌های متعلق به کشورهای منطقه پیرامون مسایلی چون گردشگری، شبکه ساحلی ، ماهیگیری ، آبزی‌پروری، شبکه گمرکی و زباله های پلاستیکی دریایی بود.                                                                                                                                                                                       
وی از پیشنهاد هیئت ایرانی در خصوص راه اندازی کروز لاین توسط اتحادیه همکاری های حاشیه اقیانوس هند در کنفرانس مذکور خبر داد.
به گفته دکتر مشتاق گوهری، بر اساس این پیشنهاد می توان کروز لاین مشترکی تعریف کرد که بر اساس آن کشتی های کروز کشورهای اروپایی در ابتدای مسیر ورودی به منطقه، ابتدا با ورود به آبهای خلیج فارس و برگزاری تور فرهنگی و بازدید از آثار تاریخی ایران وارد دریای عمان ، بندر گواتر پاکستان، هندوستان و سپس به کشورهایی نظیر اندونزی و سنگاپور سفر کنند.                                                                                                   
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: به این ترتیب می توان با همکاری کشورهای عضور اتحادیه همکاریهای منطقه ای حاشیه اقیانوس هند نسبت به توسعه گردشگری دریایی در آبهای کشورمان و کشورهای ساحلی اقیانوس هند اقدام کنیم.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری نیز در گفتگو با مانا از تصویب میزبانی ایران در دوره بعدی این اجلاس در سال جاری میلادی که توسط هیات ایرانی پیشنهاد شده بود، خبر داد.                                                                
این مقام مسئول در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه اذعان داشت: برگزاری این اجلاس در ایران و حضور عالی رتبگان گردشگری این کشورها می تواند در توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی در آبهای خلیج فارس و دریای عمان از طریق همکاری با کشورهای عضو اتحادیه همکاری های منطقه ای حاشیه اقیانوس هند، موثر واقع شود.                                                                                             
لازم به ذکر است، محورهای نشست های تخصصی دومین دوره کنفرانس اقتصاد آبی اتحادیه همکاری‌های منطقه‌ای حاشیه اقیانوس هند ( IORA ) شامل تبادل نقطه نظرات کارشناسان ارشد کشورهای عضو ‏(IORA)، متخصصین حرفه‌ای از نمایندگانNGOها و شرکت‌های متعلق به کشورهای منطقه پیرامون مسایلی چون گردشگری، شبکه ساحلی ، ماهیگیری ، آبزی‌پروری، شبکه گمرکی و زباله های پلاستیکی دریایی بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار