۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کنفرانس بین المللی گردشگری دریایی خرداد برگزار می شود:

حضور 15 کروزلند دنیا در کنفرانس گردشگری دریایی یونان

چهارمین کنفراس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی در تاریخ دوم و سوم خرداد ماه امسال در آتن یونان برگزار می شود.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۹۰۴
حضور 15 کروزلند دنیا در کنفرانس گردشگری دریایی یونانمدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: چهارمین کنفراس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی در تاریخ دوم و سوم خرداد ماه امسال در آتن یونان برگزار می شود.                                        
عبدالرضا مهاجری نژاد با اشاره به اینکه این بزرگترین رویداد گردشگری دریایی در سطح جهان است، افزود: از آنجا که  یونان در موضوع گردشگری دریایی جزو کشورهای پیشتاز محسوب می شود و صاحب تعداد زیادی کشتی کروز است؛ لذا این کنفرانس و نمایشگاه امسال در این کشور برگزار می شود.                     
وی خاطرنشان ساخت: کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی با حمایت وزارت گردشگری یونان، وزارت امور دریایی و اتاق بازرگانی این کشور، انجمن بندری کروز مدیترانه، شرکت های کشتیرانی مسافری، اتحادیه مالکین کروز، اعضای جامعه دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه مالکین حرفه ای کشتی های کروز این کشور برگزار می شود.
مهاجری نژاد در ادامه گفته های خود اذعان داشت: این کنفرانس و نمایشگاه بین المللی در زمینه گردشگری دریایی با دو محوریت استراتژی رشد و توسعه صنعت گردشگری دریایی در شرق مدیترانه و نیز نیازهای رشد کشتی های کروز برگزار می شود.                                      
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: بر اساس برنامه اعلام شده در این رویداد بزرگ گردشگری تعداد 15 کروزلند معروف دنیا حضور خواهند داشت.                                                                                                                                   
وی تصریح کرد: با توجه به سیاست های کلان کشور در زمینه توسعه گرشدگری دریایی و دستور مستقیم رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خصوص ورود کشتی های کروز خارجی به سواحل و بنادر کشور و جزایر خلیج فارس، ایران نیز قصد شرکت در این کنفرانس بین المللی را دارد.
مدیر کل برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یادآور شد: بر اساس برنامه ریزهای صورت گرفته نمایندگانی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع د ستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی در این کنفرانس بین المللی حضور خواهند یافت.
وی همچنین از حضور نمایندگان بخش خصوصی کشور در کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی خبر داد و اظهار داشت: بخش خصوصی و نمایندگان سازمان های مذکور با حضور در این کنفرانس علاوه بر کسب تجارب ارزشمند در زمینه گردشگری دریایی، رایزنی های لازم را با کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه برای حضور کشتی های کروز آنها در سواحل و جزایر ایران انجام خواهند داد.                                                                                  
مهاجری نژاد تاکید کرد: برگزاری کنفرانس و نمایشگاه بین المللی گردشگری دریایی فرصت خوبی است تا بتوانیم با حضور در آن به معرفی جاذبه های گردشگری ایران و دعوت از گردشگران خارجی برای بازدید از این جاذبه ها بپردازیم.
وی بیان داشت: وجود نوار ساحلی فراوان در شمال و جنوب کشور و نیز وجود جزایر متعدد در خلیج فارس و از سوی دیگر قابلیت های گردشگری در دریای عمان و بندر چابهار، کشور ایران را در زمره کشورهایی قرار می دهد که قابلیت زیادی در زمینه توسعه گردشگری دریایی دارند.
این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان ساخت: بدون شک توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از سیاست های اصلی دولت تدبیر و امید با حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در سالهای نه چندان دور رخ خواهد داد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار