۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

رشد 84درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۷هزار و ۹۵۳ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در این بندر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۴ درصدی را نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۸۷۴
رشد 84درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندرخرمشهر
به گزارش خبرنگار مانا ، عادل دریس اظهار داشت: طی این مدت تخلیه و بارگیری ۹۷ هزار و ۴۱۷تن کالا در بندرخرمشهر به انجام رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۲۰ درصدی برخوردار است.
به گفته وی در این بازه زمانی ۵۷ هزار و ۱۷۵ تن کالا از بندرخرمشهر به کشور کویت بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۷ درصدی داشته است.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: عمده بار صادراتی به کشور کویت را مصالح ساختمانی، مواد معدنی و مواد غذایی تشکیل می دهد.
دریس میزان تردد مسافر از طریق پایانه بین المللی مسافری خلیج فارس بندرخرمشهر از ابتدای سال جاری تاکنون را ۲۰۷ هزار و ۲۲۸ نفر عنوان کرد.
وی میزان واردات خودرو به بندرخرمشهر طی این مدت را یک هزار و ۳۴۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را نشان می دهد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اضافه کرد: در این محدوده زمانی تردد ۷ هزار دستگاه وسیله نقلیه سنگین و ۲۷۲ فروند شناور در بندرخرمشهر به ثبت رسیده است.
بندر خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار