۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵

ورود بیش از ۳۲۲ فروند شناور به بنادر غرب هرمزگان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه از ورود بیش از ۳۲۲ فروند شناور، با ظرفیت های متفاوت به بنادر غرب هرمزگان خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۸۱۷
ورود بیش از ۳۲۲ فروند شناور به بنادر غرب هرمزگان
به گزارش مانا محمود صابری با اشاره به اینکه  طی فروردین ماه سال جاری در مجموع ۹۰۱ هزار و ۵۹۲ تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد، گفت: از مجموع عملیات انجام شده، ۹۳ هزار و ۷۰۶ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۸۰۷ هزار و ۸۸۶ تن اختصاص به کالاهای نفتی دارد.
وی از ترانزیت ۱۳ هزار و ۸۲۲ تن کالاهای غیرنفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان و رشد ۳۶ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد .
صابری همچنین در ادامه حجم صادرات کالاهای غیرنفتی را ۲۱هزار و ۹۸۹ تن اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۴ درصدی داشته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: ۷۳۷ هزار و ۴۱۹ تن کالا و فرآورده های نفتی از طریق بنادر غرب هرمزگان طی فروردین ماه سال ۹۶ بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو درصد افزایش داشته است.
وی تعداد شناورهای ورودی به این بنادر را بیش از ۳۲۲ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۰ فروند شناور بالای هزار تن و ۲۸۲ فروند، زیر هزار تن ظرفیت داشته اند.
صابری در پایان به آمار مسافری نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در نخستین ماه بهاری سال جاری، ۸۱ هزار و ۶۶۵ نفر مسافر در بنادر غرب هرمزگان جابجا شدند که از این میزان سهم بندرلنگه در ترابری مسافران در مسیرهای دریایی داخلی و بین المللی ۱۵هزار و ۴۳۵ نفر بود که افزایش ۱۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسید.
ارسال نظرات
آخرین اخبار