۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس :

دو سکوی فاز 14 پارس جنوبی امسال وارد مدار تولید می‌شود

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: دو سکوی فاز 14 پارس جنوبی امسال وارد مدار تولید می‌شود که با وارد مدار شدن این دو سکو یک میلیارد فوت مکعب گاز تولیدی این فاز به بخش خشکی منتقل خواهد شد.
نویسنده: امین رجب زاده
کد خبر: ۷۳۸۰۴
دو سکوی فاز 14 پارس جنوبی امسال وارد مدار تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، محمد مشکین فام با اشاره به اینکه فازهای پارس جنوبی در دولت یازدهم ساماندهی شد، اظهار داشت: بهره برداری از فازهای پارس جنوبی در دولت یازدهم حاصل مدیریت منسجم بود.
وی با اشاره به رکوردزنی این شرکت در بخش تولید و توسعه، گفت: در بخش تولید توانستیم رکورد 500 میلیون متر مکعب در سال گذشته را رقم بزنیم و در بخش توسعه هم 90 میلیارد دلار بودجه برای پارس جنوبی در نظر گرفته شده است که از این مقدار 70 میلیارد دلار هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: توسعه کل مجموعه پارس جنوبی، شامل 40 سکو، 3500 کیلومتر خطوط لوله دریایی و 13 پالایشگاه را شامل می شود که ازاین تعداد ده پالایشگاه وارد مدار تولید شده است و یک پالایشگاه دیگر هم تا پایان امسال وارد مدار تولید خواهد شد.
مشکین فام با تأکید بر اینکه بعد از تکمیل توسعه پارس جنوبی به طور طبیعی وضعیت مخزن با افت فشار مواجه می شود، خاطرنشان کرد: تا پایان ماه میلادی جاری، طراحی مفهومی ساخت سکوی تقویت فشار در میدان گازی پارس جنوبی تکمیل می شود و بعد از آن وارد مرحله طراحی پایه و تعیین پیمانکار می شویم.
مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس حجم سرمایه گذاری در این پروژه را 20 تا 30 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: تمرکز ما در این بخش بر روی پروژه های فراساحل و تقویت فشار خواهد بود، علاوه بر این میادینی همچون پارس شمالی، گلشن و فردوسی به دلیل مشترک نبودن در اولویت بعدی شرکت قرار دارند.
وی از وارد مدار شدن دو سکوی فاز 14 تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این دو سکو یک میلیارد فوت مکعب گاز تولیدی این فاز به بخش خشکی منتقل خواهد شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار