۲۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲

کشتی سازی های ژاپن با رقبایی آسیایی رقابت می کنند

کشتی سازی های داخلی ژاپن به دنبال همکاری مشترک برای توسعه سیستم دریانوردی اتوماتیک و تکنولوژی های به روز دیگر در برابر رقبای آسیایی خود هستند.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۷۹۳
کشتی سازی های ژاپن با رقبایی آسیایی رقابت می کنند
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز نوشت: کشتی سازی های ژاپن- صنایع سنگین میتسوبیشی و Imabari- همکاری مشترکی را با هدف توسعه سیستم های دریانوردی اتوماتیک و تکنولوژی های به روز آغاز کرده اند، به طوری که با بهره گیری از این تکنولوژی های مدرن بتوانند با رقبای آسیایی خود رقابت کنند و هم چنین از رقابت قیمت زیان آور با آنها نجات پیدا کنند.
برای تحقق این هدف، یک سازمان جدید در اوایل تابستان سال جاری میلادی با همکاری موسسه تحقیقی دریایی ملی مستقر در توکیوی ژاپن که فرمان این پروژه را در دست دارد، ایجاد خواهد شد.
علاوه بر این، پیش بینی می شود، اتحادیه دریایی ژاپن، کشتی سازی و مهندسی میتسو، صنایع سنگین کاوازاکی، کشتیرانی MOL و NYK نیز به این پروژه ملحق شوند.
لازم به ذکر است: سیستم دریانوردی اتوماتیک مسیرهای بهینه را از طریق تحلیل عواملی مثل آب و هوا، ارتفاع موج و مسیرهای شناورهای دیگر تعیین خواهد کرد.
کشتی سازان و حمل کنندگان بخش دریایی، داده ها را با هدف پیشبرد توسعه به اشتراک می گذارند، از سوی دیگر، کوتاه کردن مسیر و زمان های کشتیرانی به کاهش مصرف سوخت و انتشارات نیز کمک خواهد کرد.
افزون بر این، ائتلاف ها نیز ازقوانین و مقررات زیست محیطی صنعت کشتیرانی که از سال 2020 اجرائی می شود و هم چنین کارآمدی انرژی، پیروی خواهند کرد.
استفاده از گاز مایع طبیعی به عنوان سوخت جایگزینی که انتشارات سولفور اکسید را کاهش می دهد،علاوه بر این، طراحی های جدید بدنه و مواد می تواند اقتصاد سوخت را بهبود بخشد.
این گزارش در ادامه نوشت: معیارها و مبناهای جدید ارزیابی برای کارآمدی سوخت که مطابقت بیشتری با آنچه صنعت کشتیرانی در حال حاضر به آن نیاز دارد، در حال تهیه شدن قرار دارند و این مسئله می تواند مزیت رقابتی را برای کشتی سازان ژاپنی که در تکنولوژی حفاظت از انرژی ید قوی دارند، به ارمغان آورد.
اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن صادرات کشتی ژاپن نشان می دهد، در سال 2016، ظرفیت سفارشات کشتی به سه میلیون و 72 هزار تن در این کشور رسید، رقمی که در مقایسه با سال 2015، حدودا به یک ششم تقلیل یافته است.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه صنایع سنگین کاوازاکی در نظر دارد یکی از دو حوضچه تعمیر خود را در Kagawa ژاپن ببندد، نوشت: صنایع سنگین میتسوبیشی، Imabari و کشتی سازی Namura در راستای کاهش هزینه های تولید همکاری می کنند.
این گزارش در پایان نوشت: در کره جنوبی، جایی که کشتی سازی ها با گرفتن 40 درصدی سهم بازار، گوی سبقت را از بقیه ربوده اند، دولت تلاش های خود را به سمت بهبود سرمایه گذاری در این صنعت، متمایل کرده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار