۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
همزمان با نیمه شعبان

نخستین شناور گردشگری بوشهر آغاز به کار می کند

نخستین شناور گردشگری بوشهر متعلق به شرکت کشتیرانی والفجر، همزمان با نیمه شعبان در تاریخ بیست و دوم اردیبشهت ماه امسال فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۷۲۹
نخستین شناور گردشگری بوشهر آغاز به کار می کند
ناصرامیرزاده در گفتگو با خبرنگار مانا گفت: توسعه گردشگری دریایی به عنوان یکی از مهمترین اولویت های اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و نیز استانداری بوشهر محسوب می شود.                                                                                                                                        
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر ادامه داد: تلاش می شود  تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از آنها، اهداف استان در راستای توسعه توریسم دریایی تحقق یابد.                                                                                                   
وی خاطرنشان ساخت: وجود سواحل بسیار زیبای خلیج فارس در نوار ساحلی استان بوشهر و گشت دریایی در آبهای ساحلی می تواند برای گردشگران از جذابیت بسیار بالایی برخوردار باشد.                                                                                                         
وی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته تنها در ایام نوروز امکان گشت دریایی در آبهای ساحلی استان بوشهر فراهم بود، تاکید کرد: حضور  گردشگران به بوشهر که در سایر فصول به این استان سفر می کردند از گشت های دریایی با شناورهای بزرگ محروم بودند.                                                          
این مقام مسئول در استان بوشهر تصریح کرد: بنابراین به منظور برقراری گشت دائمی دریایی در طول سال، همزمان با نیمه شعبان و در تاریخ بیست و دوم اردیبهشت ماه سال جاری، شناور گردشگری فیروزه در بندر بوشهر فعالیت خود را برای سرویس دهی به گردشگران آغاز خواهد کرد.
به گفته وی، این گشت دریایی با همکاری کشتیرانی والفجر انجام خواهد شد ودرآمد آن به این شرکت کشتیرانی تعلق می یابد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با اشاره به اینکه پیش از این، کشتی فیروزه در مسیر خارگ ـ بوشهر به گردشگران سرویس دهی می کرد، اذعان داشت: بنا به درخواست مالک کشتی ـ شرکت کشتیرانی والفجرـ تصمیم گرفته شده با تغییر کاربری این شناور در راستای توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی استان بوشهر اقدام شود.                                                                                                                          
امیرزاده خاطرنشان ساخت: کشتی فیروزه ظرفیت حمل بیش از 200 نفر گردشگر را دارد که فعالیت آن نیز در شب ها با خنک شدن هوا انجام خواهد شد.
این مقام مسئول در استان بوشهر یادآور شد: گردشگران برای استفاده از این شناور باید از طریق هماهنگی با دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اقدام کنند.
وی با بیان اینکه نوروز امسال 22 هزار و 500 نفر گردشگر با استفاده از شناورهای در نظر گرفته شده به گشت دریایی در اطراف آبهای ساحلی استان پرداختند، بیان داشت: از این آمار 15 هزار و 500 نفر به گشت دریایی در آبهای بندر بوشهر اختصاص داشته است.                                  
وی تاکید کرد: همچنین هزاران گردشگر در مسیر خارگـ ـ بوشهر از طریق کاروان راهیان نور و یا دفاتر خدمات مسافرتی در ایام نوروز تردد داشتند.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بنابراین پیش بینی می شود با آغاز به کار فعالیت شناور فیروزه، از گشت های دریایی در استان بوشهر استقبال شود.                                                                         
امیرزاده عنوان کرد: همچنین بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است با هماهنگی ادارات دولتی استان، شرایطی فراهم شود تا برخی از جلسات آنها در این کشتی برگزار شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار