۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴

طوفان گرد و خاک از امروز در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: طوفان گرد و خاک بار دیگر از امروز سه شنبه، بیشتر مناطق ساحلی خوزستان را در برمی گیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۷۱۹
طوفان گرد و خاک از امروز در مناطق ساحلی خوزستان
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه منشاء  طوفان امروز گرد و خاک خارجی است، پیش بینی کرد: پدیده گرد و خاک چند روزی در مناطق ساحلی خوزستان با شدت و ضعف ماندگار خواهد ماند.
وی افزود: آبهای ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس ناآرام و مواج است و شرایط برای دریاروی چندان مناسب نیست.
مدیرکل هواشناسی خوزستان در ادامه خاطر نشان کرد: پس از چند روز، از دوشنبه اندکی از شدت و غلظت گرد و خاک در مناطق آبادان، اروندکنار، خرمشهر و ماهشهر کاسته شد اما از امروز سه شنبه بار دیگر مناطق ساحلی خوزستان خاکی خواهد شد.
بهادری از ساکنان مناطقی که با بحران زیست محیطی گرد و خاک مواجه هستند، خواست تدابیر لازم را برای مصونیت بیشتر خود بکار گیرند و از قرار گرفتن در فضای باز خودداری کنند.  
به گزارش اداره کل محیط زیست خوزستان، هوای اهواز مرکز استان خوزستان در سه روز اخیر برای گروه های حساس در وضعیت هشدار قرار داشت.
پدیده ریزگردها که در چند روز اخیر در برخی مناطق ساحلی خوزستان از 20 برابر حد مجازنیز فراتر رفت، باعث اختلال در تردد خودروها، کشتی ها، شناورهای دریایی و زندگی روزمره مردم شد.
در همین حال مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای از فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی در مناطق ساحلی خوزستان خواست با تشدید دوباره پدیده ریزگردها تدابیر لازم را برای کاهش آلام و مشکلات مردم بکار گیرند.
صیادان بنادر خوزستان نیز متعاقب افزایش بحران پدیده گرد وخاک ترجیح دادند تا بهبود وضعیت آب و هوایی همچنان در منازل خود بمانند.
سواحل خوزستان در سال جاری دست کم پنج بار با پدیده گردوخاک مواجه بوده است که در پی آن مشکلاتی برای ساحل نشینان استان بوجود آورد.
برچسب ها: طوفانی خوزستان
ارسال نظرات
آخرین اخبار