۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

تبدیل قدیمی ترین شناور مسافری به تمام الکترونیک

قدیمی ترین شناور مسافری در فنلاند به نخستین شناور مسافربری تمام الکترونیک این کشور تبدیل خواهد شد.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۶۷۵
تبدیل قدیمی ترین شناور مسافری به تمام الکترونیک
به گزارش گروه بین الملل مانا قدیمی ترین شناور مسافری فنلاند موسوم به Föri به شکل شناور مسافربری تمام الکترونیک به آب انداخته خواهد شد، به طوری که با مجهز بودن به پیشرانه الکترونیکی جدید با میزان انتشارات صفر، کارآمدی بیشتر، صدای کمتری و کاهش هزینه های عملیاتی پایین تری را به همراه خواهد داشت.
این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه زمان آغاز فعالیت شناور مسافری Föri به سال 1904 میلادی باز می گردد، نوشت: شرکت Mobimar فنلاند متخصص در طراحی و مهندسی زیردریایی و قایق، به روز رسانی و ارتقای شناور مسافربری Föri را برعهده گرفت.
این گزارش ادامه داد: موتور هیدرولیک با قدرت دیزل شناور Föri و هم چنین سیستم قدیمی این شناور برداشته و سپس سیستم جدید با قابلیت سبکی هشت تن کمتر، نصب شد، سیستم مذکور شامل سیستم های رانش مغناطیسی ثابت موسوم به Visedo و دو تبدیل کننده DC/DC Visedo که گرید DC شناور را کنترل می کند، است.
شناور جدید قدرت را از باتری ها که در طول شبانه روز شارژ می شوند، دریافت می کند، علاوه بر این، سیستم قدرت جدید امکان کار کردن یک یا دو موتور را - به ویژه در شرایط پوشیده از یخ- فراهم می کند.
علاوه بر این، تبدیل کننده های DC/DC در جهت افزایش ولتاژ باتری به سطحی که برای سیستم های رانش مقتضی هستند، مورد استفاده قرار می گیرند، این اقدام خسارات را به حداقل و عملکرد و پایداری را به حداکثر می رساند.
مهندس پروژه Visedo گفت: شناور مسافربری Föri به عنوان گنجینه ملی با موتور دیزلی قدیمی و میزان مصرف سوخت و انتشارات بالا، به طور کلی کارآمدی ضعیفی را به همراه داشته است، اما در حال حاضر، سیستم جدید رانش Visedo، شناور با قدمت 100 ساله را برای فعالیت در قرن بیست و یکم آماده ساخته، در حالی که ویژگی شناور تغییر نیافته و میزان انتشارات آن نیز به صفر رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار