۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰

ترانزیت LNG از کانال پاناما دو برابر می شود

مقامات کانال پاناما پیش بینی کردند، ترانزیت شناورهای حمل گاز مایع طبیعی LNG به تقریبا دو برابر تا سال 2020 افزایش خواهد یافت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۶۴۰
ترانزیت LNG از کانال پاناما دو برابر می شود
به گزارش گروه بین الملل مانا "Jorge L. Quijano" مدیر اجرائی کانال پاناما اعلام کرد: به دنبال افزایش صادرات گاز طبیعی از آمریکا، ترانزیت شناورهای حمل گاز مایع طبیعی پا را فراتر از انتظارات خواهد گذاشت و تا سال 2020 افزایش تقریبا دو برابری را به همراه خواهد داشت.
لازم به ذکر است، به دنبال بازگشایی آبراه توسعه یافته کانال پاناما در سال گذشته، کانال مذکور پذیرای نخستین شناور حمل گاز مایع طبیعی LNG موسوم به Shell-chartered Maran Gas Apollonia در ماه جولای سال 2016 بود.
"Quijano" در حاشیه کنفرانس هفته دریایی سنگاپور در این باره گفت: در طول نه ماه نخست پس از اجرای عملیات توسعه کانال پاناما، شاهد عبور تعداد قابل توجهی از شناورهای LNG بودیم که هرگز چند سال گذشته انتظار این میزان رشد را نداشتیم.
وی در ادامه افزود: در گذشته شاهد عبور کشتی های پاناماکس حمل گاز مایع نفت از کانال پاناما بودیم، اما در حال حاضر و به دنبال توسعه کانال، قادر به پذیرش شناورهای حمل گاز غول پیکر نیز هستیم.
علاوه بر این، کانال پاناما می تواند 90 درصد از شناورهای حمل LNG جهان را در خود جای دهد، به طوری که زمان سفر رفت و برگشت شناورها از ساحل شرقی آمریکا به مقصد آسیا به مدت 22 روز و هشت ساعت کاهش خواهد یافت.
این گزارش در ادامه نوشت: علاوه بر درآمد حاصل از تجارت کانتینری، شناورهای حمل LPG و LNG نیز منابع درآمد اضافی برای کانال فراهم می کنند، به عبارت دیگر، 50-51 درصد از کل درآمد کانال را تشکیل می دهند.
به گفته Quijano، توسعه و گسترش کانال پاناما الگوهای تجاری در بخش فله خشک را نیز با تغییراتی روبرو ساخته است.
 مدیر اجرائی کانال پاناما هم چنین افزود: حمل LNG به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد و پیش بینی می شود، در سال های 2021-2020 هر روز شاهد عبور یک فروند شناور حمل LNG از این کانال باشیم.
برچسب ها: LNG ترانزیت
ارسال نظرات
آخرین اخبار