۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹

چین نخستین ناوهواپیمابر خود را به آب انداخت

در شرایطی که تنش ها در منطقه برسر کره شمالی به شدت افزایش یافته است، چین امروز چهارشنبه نخستین ناوهواپیمابر بومی خود را به آب انداخت.
نویسنده: فاطمه مونسان
کد خبر: ۷۳۶۰۳
چین نخستین ناوهواپیمابر خود را به آب انداخت
به گزارش گروه بین الملل مانا رویترز به نقل از رسانه‌های دولتی نوشت: در شرایطی که تنش ها در منطقه بر سر کره شمالی به شدت افزایش یافته و از سوی دیگر برخی دیگر از کشورهای جهان در خصوص اقدامات چین در دریای چین جنوبی ابراز نگرانی کرده اند، ناو هواپیما بر که در چین طراحی و در بندر دالیان در شمال شرقی این کشور ساخته شده است، در امروز چهارشنبه به آب انداخته شد، احتمال می رود این ناوبر تا سال 2020 وارد مدار فعالیت نشود.
بر اساس این گزارش، این ناو هواپیمابر به یک ناو هواپیمابر دست دوم خریداری شده از اوکراین، ملحق خواهد شد.
لازم به ذکراست: این ناو توسط کارخانه کشتی‌سازی شرکت CSIC در شهر دالیان ساخته شده و مراحل ساخت آن از ماه نوامبر سال 2013 آغاز شده است.
به دنبال انتشار اخبار و عکس‌های ماهواره‌ای درباره این ناو هواپیمابر، مقامات چین وجود این ناو را در اواخر سال 2015 مورد تایید قرار دادند.
پایگاه خبری Xinhua چین نیز در گزارشی با اشاره به ساخت کامل بدنه ناوبر نوشت: سیستم رانش، قدرت و سیستم های اصلی دیگر ناو نیز آماده شده اند.
این پایگاه همچنین نوشت: اقدام اخیر نشان داد، چین در زمینه طراحی و ساخت ناوهواپیمابر بومی به نتایج مهم گام به گام دست یافته است.
رویترز در ادامه به نقل از مقامات پکن نوشت: چین به حداقل شش فروند ناو هواپیمابر دیگر و یک شبکه نظامی در اطراف جهان برای حمایت از عملیات خود نیاز دارد.
این گزارش در پایان نوشت: در تصاویر منتشر شده از تلویزیون، پرچم های قرمز رنگ در عرشه ناوبر دیده شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار