۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶

امضاء یک تفاهم نامه برای نوسازی اسکله های تفریحی

تفاهم نامه همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم با رئیس اتاق تعاون شهرستان قشم در راستای نوسازی ناوگان و اسکله های تفریحی دریایی امضاء شد.
نویسنده: نرگس احسان دار
کد خبر: ۷۳۵۱۴
امضاء یک تفاهم نامه برای نوسازی اسکله های تفریحی
به گزارش مانا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منطقه آزاد قشم  در همایش تعاون داران جزیره قشم با اشاره به  امضای تفاهم نامه همکاری بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد و نمایندگی اتاق تعاون در شهرستان قشم، گفت: این تفاهم نامه 23 بند دارد و براساس یکی از مفاد آن تا پایان شهریور امسال ناوگان و اسکله های تفریحی دریایی نوسازی می شوند.
سید محمدامین جعفری حسینی افزود: تا امروز با وجود اینکه در کنار دریا زندگی می کرده ایم، رویکرد توسعه گردشگری ما پشت به دریا و روبه خشکی بوده است اما با امضای این تفاهم نامه توسعه گردشگری دریایی به سرعت انجام خواهد شد.
 وی تصریح کرد: سخاوت، مهربانی و مهمان نوازی جامعه اصیل و بومی قشم مهمترین جاذبه گردشگری این جزیره است و توجه دولت تدبیر و امید به توانمندسازی این جامعه کهن باعث رشد چشمگیر صنعت گردشگری در قشم شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: با توجه همزمان به توانمندسازی جامعه محلی و استانداردسازی سخت افزارها و نرم افزارهای واحدهای ارائه دهنده خدمات گردشگری امسال گام های بلندی در حوزه گردشگری در جزیره قشم برداشته می شود.
به گفته جعفری در نوروز 95 آمار میانگین ماندگاری گردشگر در قشم 1.9 دهم روز بود و با زیرساخت های ایجاد شده در سال گذشته همچون کاشانه های مهمان، هتل ها، کمپ پارک ها و تفریحات دریایی و هوایی این رقم در نوروز امسال با وجود بارندگی های کم سابقه به 4.6 دهم روز رسید.
وی ادامه داد: اقدامات توسعه ای و عمرانی منطقه آزاد قشم در دوره های پیشین تنها در 300 کیلومترمربع از جزیره که به عنوان منطقه آزاد تعریف شده انجام می شد اما امروز به همت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دورترین روستاهای جزیره هم از خدمات این سازمان بهره مند هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار