۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲

توسعه زیرساختهای گردشگری در جزیره هنگام

ایجاد اقامتگاه های کاشانه – مهمان با اداره مستقیم بومیان جزیره هنگام به عنوان یکی از مهمترین زیرساختهای جذب گردشگر در حال توسعه است.
نویسنده: حسنا شمس آرا
کد خبر: ۷۳۵۰۰
توسعه زیرساختهای گردشگری در جزیره هنگاممدیر عامل جامعه اقامتگاه های کاشانه – مهمان قشم ، در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ورود گردشگران به جزیره هنگام در مقایسه با قبل به مراتب بیشتر شده است.
افشین عباس نژاد هنگامی، دلیل این امر را گسترده شدن تبلیغات و اطلاع رسانی و نیز افزایش خدمات مناسب گردشگری در این جزیره خلیج فارس اعلام کرد.
فعال بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی با اشاره به اینکه تماشای دلفین ها هنگام گشت دریایی از مهمترین جاذبه های گردشگری این جزیره محسوب می شود، گفت: اغلب دسته های دلفین ها در نزدیکی جزیره دیده می شوند.                            
وی یادآور شد: البته در سالهای اخیر به دلیل افزایش تعداد قایق های غیرمجاز صید ساردین در اطراف جزیره، شاهد فراری شدن دلفین ها از ساحل هنگام و عدم احساس امنیت برای آنها هستیم.                                                                             
این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی اضافه کرد: گشت داخل جزیره، نجوم شناسی به سبک قدیم، غذای سنتی، نقش حنا، صنایع دستی ، بازدید از سبک معماری روستای هنگام قدیم و آموزش ماهیگیری از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این اقامتگاه بوم گردی محسوب می شود.
عباس نژاد هنگامی همچنین از نقاط دیدنی جزیره را تأسیسات بندری انگلیسی‌ها دانست و گفت: تماشای دسته‌های دلفین اطراف جزیره یکی دیگر از دیدنی‌های این جزیره به شمار می‌رود.
وی عنوان کرد: شنا و غواصی در سواحل پیرامون جزیره و تماشای لاکپشت های دریایی، سواحل زیبای صخره‌ای و شنی از جمله جاذبه های دریایی اطراف هنگام و طبیعت منحصر به فرد، آهوان و تنها پارک کروکودیل کشور از جاذبه‌های داخل جزیره هنگام محسوب می‌شوند.
مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام تاکید کرد: سال گذشته با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در خانه های بومیان جزیره هنگام، بستر جذب هر چه بیشتر گردشگران به این جزیره فراهم شد.
وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته در مجموع موفق به ثبت مجوز برای 42 اقامتگاه بوم گردی در جزایر قشم و هنگام شدیم که این امر گام بلندی در راستای افزایش ظرفیت اقامت، ایجاد جاذبه گردشگری و در نهایت جذب بیشتر گردشگران به این جزایر خواهد داشت.
وی یادآور شد: جامعه اقامتگاه های جزیره قشم دارای 42 عضو و 38 سهام دار است که اغلب آنها را بومیان جزایر قشم و هنگام تشکیل می دهند.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر توسعه گردشگری دریایی جزیره هنگام بیان داشت: این اقامتگاه بوم گردی مطابق با معماری جنوب کشور و با استفاده از مصالح منطقه نیز کاه و گل نماسازی شود تا از جذابیت بیشتری برای گردشگران برخوردار شود.
مدیر عامل جامعه اقامتگاه های کاشانه – مهمان قشم در ادامه به افتتاح اولین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر هفت اقامتگاه بوم گردی در جزیره هنگام فعالیت می کنند که امیدواریم بنا به نیاز گردشگران تعداد آنها افزایش یابد.
به گفته این سرمایه گذار بخش خصوصی در امر گردشگری دریایی جزیره هنگام، این اقامتگاه ها توسط بومیان جزیره اداره می شوند که درآمد قابل قبولی نیز برای آنها به همراه دارد.
وی خاطرنشان ساخت: در بزرگترین اقامتگاه بوم گردی جزیره هنگام، انواع خدمات گردشگری نظیر تورهای ماهیگیری، تور تماشای تخم گذاری لاک پشت ها، تورهای گشت در جزیره، طبیعت گردی ، انجام ورزش های آبی ، والیبال ساحلی، فوتبال ساحلی، اجرای موسیقی و اجرای مراسم آیینی به گردشگراان ارائه می شود.
عباس نژاد هنگامی تاکید کرد: ورودگردشگر به جزیره هنگام نیازمند مدیریت و تمرکز است تا بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به این جزیره ارائه دهیم.
برچسب ها: جزیره هنگام
ارسال نظرات
آخرین اخبار