۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰

ظرفیت بنادر استان مازندران افزایش یافت

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران از آزاد سازی بیش از ۲۵ کیلومتر از سواحل استان مازندران در دو سال اخیر خبر داد.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۴۹۶
ظرفیت بنادر استان مازندران افزایش یافت به گزارش مانا مهندس سیاوش رضوانی با اشاره به سرمایه گذاری های صورت گرفته در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد در سال های اخیر گفت: ظرفیت این بنادر در حال حاضر به ۱۱/۵ میلیون تن در سال رسیده است .
وی با تشریح وضعیت بنادر استان مازندران در دوران پیش و پس از انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: با زیرساخت های ایجاد شده در بنادر نوشهر، فریدونکنار و امیرآباد ظرفیت خوبی در شمال کشور ایجاد شده است.
وی افزود: بندر نوشهر تا قبل از انقلاب تنها دارای چهار پست اسکله بوده  در حالی که اکنون از ۱۱ پست اسکله برخوردار است و ظرفیت آن نیز از یک میلیون تن به چهارمیلیون تن در سال رسیده است.
رضوانی در این باره ادامه داد: در بخش احداث انبارهای سرپوشیده نیزاز چهارهزار مترمربع به ۷۰ هزار مترمربع افزایش یافته ضمن اینکه تجهیزات تخلیه و بارگیری موجود در بندر نیز تقریباً به روز شده است.
وی تصریح کرد: در قبل از انقلاب کشتی ها با تناژ پایین وارد بندر نوشهر می شدند در حالی که اکنون با برخورداری ازعمق پنج متر، کشتی هایی با ظرفیت ۶۵۰۰ تن در این بندر پهلو می گیرند .
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اشاره به اینکه بندر نوشهر تنها بندر استان است که در پیش از انقلاب ساخته شده  اظهار داشت: بنادر فریدونکنار و امیرآباد پس ازانقلاب ساخته شده است و ظرفیت سالانه بندر فریدونکنار با سه پست اسکله یک میلیون تن و بندر امیرآباد با دارا بودن ۱۵ پست اسکله ۶/۵ میلیون تن است .
وی پیگیری موضوع گردشگری دریایی را از تکالیف بنادر مازندران برشمرد و خاطر نشان کرد: در صورت مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری در این زمینه، اشتغالزایی خوبی در سطح مناطق ساحلی استان صورت می گیرد.
رضوانی آزاد سازی سواحل را از دیگر اولویت های خود در سطح استان عنوان کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری مراجع ذیربط طی دو سال اخیر بیش از ۲۵ کیلومتر از سواحل استان آزاد سازی شد و پرونده های زیادی نیز در این زمینه در محاکم قضایی در حال پیگیری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار