۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
در سواحل بوشهر:

صدور مجوزهای پرورش ماهی در قفس سرعت می یابد

معاون فنی ونگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل یکی از اولویت‌های استان بوشهر است.
نویسنده: سپیده یوسفی
کد خبر: ۷۳۴۹۲
 صدور مجوزهای پرورش ماهی در قفس سرعت می یابد به گزارش مانا مسعود قاسمیان گفت: درراستای توسعه سرمایه‌گذاری در امور پرورش آبزیان، صدور مجوزهای پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر تسریع می‌شود.
درنشست کارگروه تخصصی کمیته ساماندهی و مدیریت استان بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت بالایی در حوزه سواحل برخوردار است اظهار داشت: بنادر استان بوشهر از ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی خلیج فارس برخوردار هستند که این مهم ظرفیت بالایی برای اجرای طرح‌های مختلف در عرصه سواحل و دریا فراهم کرده است.
وی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری در سواحل یکی از اولویت‌های استان بوشهر است، گفت: درراستای نیل به اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تسریع و تسهیل فرآیند صدور مجوز به منظور طرح‌های پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر یکی از اولویت‌های این حوزه است.
معاون فنی ونگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه طرح پرورش ماهی در قفس در سواحل استان بوشهر بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، خاطر نشان کرد: تمامی دستگاه‌های ذیربط تسهیلات و تمهیدات لازم برای تسهیل و کوتاه کردن پروسه اخذ مجوزهای لازم بمنظور پرورش ماهی در قفس در دستور کار خود قرار دهند.
قاسمیان با تاکید بر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: پرورش ماهی در قفس از روش‌های مدرن آبزی پروری است که به منظور تکثیر گونه‌های مختلف ماهیان با توجه به شرایط اقلیمی و اکوسیستمی در محیط های آبی مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه در این طرح قفس یا سبدهای شناور در موقعیت مشخص و عمق مناسب دریا بصورت شناور قرار داده می‌شوند تصریح کرد: هم اکنون نوار ساحلی خلیج‌فارس در بنادر استان بوشهر از جمله مناطق مستعد این صنعت آبزی پروری جدید به شمار می‌آید.
معاون فنی ونگهداری بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه در سال گذشته تعداد ۱۸ متقاضی سرمایه‌گذاری پرورش ماهی در قفس به اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مراجعه کرده‌اند، گفت: برنامه‌ها و طرح‌های نزدیک به ۷۰ درصد از متقاضیان پرورش ماهی در قفس در آبهای استان بوشهر در دست اقدام و بررسی صدور مجوزهای لازم قرار گرفته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار