۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

انتخاب چهار روستای نمونه گردشگری در سواحل اروندرود و کارون

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خوزستان گفت: با موافقت میراث فرهنگی، چهار روستای نمونه گردشگری در سواحل اروندرود و کارون انتخاب شدند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۴۶۲
انتخاب چهار روستای نمونه گردشگری در سواحل اروندرود و کارون
محمد خانی نوذری در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به انتخاب چهار روستای نمونه گردشگری در سواحل اروندرود و کارون با موافقت میراث فرهنگی گفت: بنیاد مسکن نسبت به تجهیز چهار روستاهای نمونه گردشگری و ساحلی برای جذب گردشگر به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی اقدام می کند.
وی افزود: با فراهم کردن زیرساخت های این روستاهای ساحلی، زمینه برای برگزاری مسابقات ورزشی و آبی ، قایق سواری وتفریحات آبی در ساحل اروندرود و کارون فراهم خواهد شد.
خانی نوذری، تجهیز و نوسازی این روستاها را به منظور جذب گردشگران داخلی و خارجی، ماندگاری و تثبیت جمعیت را از برنامه های جاری بنیاد مسکن خوزستان بیان کرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری در مناطق ساحلی خوزستان و نزدیک به خلیج فارس دارای ظرفیت های زیادی است و هم اکنون بسیاری از کشورهای جنوبی خلیج فارس با وجود فقدان جاذبه های طبیعی، سرمایه گذاری زیادی برای جذب گردشگر در مناطق ساحلی به ویژه در مناطق ماسه ای انجام داده اند.
مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه در مناطق روستایی استان که در جوار سواحل و دریا قرار گرفته اند، ظرفیت های زیادی برای گردشگری وجود دارد، تصریح کرد: منطقه آزاد اروند پروژه های گردشگری در برخی مناطق ساحلی و جزیره مینوانجام داده است که به نوبه خود در جذب گردشگر موثر بوده است.
خانی نوذری با اشاره به اینکه با همکاری منطقه آزاد اروند بسیاری از روستاهای نزدیک ساحل جنوبی خوزستان در حال نوسازی است،خاطرنشان کرد: نوسازی این روستاها با هدف رونق صنعت گردشگری می تواند معیشت این مناطق را متحول کند.
شایان ذکر است منطقه آزاد اروند، پیش تر جزیره مینو را به عنوان یک منطقه گردشگری ویژه معرفی و انتخاب کرده بود.
در تعطیلات نوروزی امسال حدود 14میلیون نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی، ساحلی و دریایی استان خوزستان بازدید کردند.
درایام نوروزی امسال مناطق ساحلی اروندرود، بنادر خرمشهر، آبادان و جزیره مینو بیشترین بازدیدکننده را داشتند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار