۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲

گرد و غبار در سواحل خوزستان/تلاطم در آبهای خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت:اغلب مناطق ساحلی خوزستان با پدیده گرد و غبار مواجه بوده و آبهای شمال غرب خلیج فارس نیز مواج و متلاطم است .
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۷۳۴۵۹
گرد و غبار در سواحل خوزستان/تلاطم در آبهای خلیج فارس
کوروش بهادری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: به علت وزش بادهای شدید و طوفانی شدن آبهای خلیج فارس، انجام سفرهای دریایی شناورهای صیادی و تجاری با خطراتی همراه خواهد بود.
وی به شناورهای صیادی بنادر خوزستان توصیه کرد سفرهای دریایی خود را تامساعد شدن هوا به تعویق بیندازند.
مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای نسبت تشدید ناپایداری در مناطق ساحلی و مواج شدن آبهای شمال غرب خلیج فارس هشدار داد.
این مدیریت از فرمانداران مناطق ساحلی و دستگاههای اجرایی خواست تدابیرلازم را برای کنترل و پیشگیری از حوادث غیرمترقبه که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد بکار گیرند.
در همین حال شناورها و قایق های صیادی خوزستان نیز بنا به توصیه هواشناسی سفرهای دریایی خود را به تعویق انداختند اما برخی قایق های کوچک ترجیح دادند در آبهای نزدیک ساحل به صید و صیادی بپردازند.
در پی تغییرات متناوب آب و هوایی در مناطق ساحلی خوزستان، هم اکنون دستگاههای اجرایی و امداد رسانی بخصوص هلال احمر به حال آماده باش درآمدند.
برخی از افراد مسن و بیماران مبتلا به نارسایی قلبی و تنفسی در در شهرهای ساحلی، ترجیح دادند برای حفظ سلامتی خود در منازل بمانند تا از آثار مخرب گرد و غبار در امان باشند.    
در سال جاری این سومین بار است که ساکنان مناطق ساحلی استان خوزستان با پدیده گرد و غبار مواجه می شوند.
در سال گذشته  تشدید پدیده گرد وغبار و معضلات زیست محیطی ناشی از آن، بارها زندگی عادی ساکنان جنوبی خوزستان را به حالت فلج درآورده بود.
مناطق ساحلی خوزستان به علت گرمای سوزان و طاقت فرسا، شرجی نفسگیر و معضلات زیست محیطی از تراکم جمعیتی پائینی برخوردار است و بطوری که بسیاری از ساکنان این مناطق به سایر نقاط خوش آب وهوا مهاجرت کردند. 
برچسب ها: مواج
ارسال نظرات
آخرین اخبار